اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زابل:

ارزش گذاشتن به معلمان باید اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زابل گفت: با توجه به اینکه معلمان نقش بسزایی در سازندگی انسان‌های در حال ترقی و پیشرفت دارند باید ارزش گذاشتن به آنان نیز اسلامی باشد.

ارزش گذاشتن به معلمان باید اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام ابراهیم لشکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار داشت: ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) و پاره تن پیامبر اکرم (ص) را خدمت همه ارادتمندان و مردم ولایت‌مدار سیستان تسلیت عرض می‌گویم.

وی افزود: خوشبختانه در منطقه سیستان، مراسم عزاداری و سوگواری بی‌بی‌ بزرگ دو عالم در مساجد، منازل و هیئت‌های مذهبی به خوبی برگزار شد و مردم خوب سیستان با حضور خود در این مراسم‌ ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچون گذشته نشان دادند.

امام جمعه موقت زابل بیان کرد: کسانی که تظاهر می‌کنند افرادی با ایمان هستند و نام خدا را همیشه بر زبان می‌آورند اما در انجام دستورات عملی اسلام، ضعف دارند، اینها افرادی هستند که عشق و اطاعت خدا را فقط بر زبان داشته و در برابر قدرت طلبی و زیاده‌خواهی‌های خود با ایمان وداع می‌کنند.

لشکری گفت: این گروه از انسان‌ها کم نیستند ولی در مقابل آنها عده‌ای دیگر به خدا ایمان دارند و این را در عمل نشان داده‌اند و خدا نیز برای آنها پاداش‌های بزرگی را بشارت داده است.

وی به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و افزود: شهادت علامه شهید مطهری و روز معلم را خدمت همه معلمان زحمتکش تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و به آنان خسته نباشید می‌گوییم.

امام جمعه موقت زابل اضافه کرد: شهید مطهری یکی از چهره‌های واقعی و چشمه فیض و جوشانی است که کارش مبارزه با مکتب‌های انحرافی بود.

لشکری تصریح کرد: شهید مطهری در عرصه فکر و اندیشه، مطالب جدیدی مطرح می‌کرد به طوریکه در دانشگاه‌ها استادان منحرفی بودند که برای آنها در مقابل سوال‌هایی که از او می‌شد، جواب‌های کوبنده‌ای داشت.

وی یادآور شد: باید نیروهای فکری معلمان به آثار این شهید بزرگوار معطوف شود و نهایت استفاده و بهره‌برداری را بکنند.

امام جمعه موقت زابل ادامه داد: به طور قطع و یقین، معلمان سازنده انسان‌هایی هستند که همیشه در حال پویایی و پیشرفت بوده لذا ارزش گذاری معلم باید اسلامی باشد.

لشکری عنوان کرد: معلمان و اساتید در هر رشته‌ای که تدریس می‌کنند باید موضوعات اسلامی را به موقع به دانش‌آموزان و دانشجویان بفهمانند و آنان را متوجه احکام اسلامی کنند.

وی گفت: معلم متعلق به خودش نیست بلکه به همه دانش‌آموزان تعلق دارد بنابراین جامعه باید به معلمان و جایگاه آنان احترام بگذارد و مورد حمایت و تقدیر آنگونه که در خور شأن آنهاست، قرار گیرند.

خطیب موقت جمعه زابل در ادامه به روز کارگر اشاره کرد و این روز را به خدمتگزاران عرصه کار و کارگری تبریک و تهنیت گفت.

لشکری افزود: کار و کارگر در اسلام از ارزش والایی برخوردار است به طوریکه پیامبر گرامی اسلام بر دستان کارگران بوسه زده است.

وی بیان کرد: متخصصان کار باید برای جوانان اشتغال ایجاد کنند چراکه در سیستان هیچگونه کارخانه‌ای وجود ندارد تا جوانان مشغول به کار شوند لذا مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول