اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

معلم نمایشگر فضیلت مطلق جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: معلم نمایشگر فضیلت و اخلاق شایسته در جامعه اسلامی است که باید چنین ارج و قربی را قدر دانست.

معلم نمایشگر فضیلت مطلق جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: درس آموختگان مکتب معلمان فرهیخته ما تبدیل به انسان‌های شایسته‌ای شده‌اند که امروز ایران اسلامی ما در تمام عرصه‌ها به وجودشان افتخار می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه معلمان بار سنگینی از تعلیم و تربیت را بر دوش می‌کشند، تصریح کرد: معلم با سیره و سلوک خود بهترین الگو برای دانش‌آموزان است چراکه جوان و نوجوان ما بخش عظیمی از ساعات و وقت خود را در حضور معلمان و اساتید سپری می‌کنند که این ایام مغتنم تعلیم و تربیت واقعی است.

قیاسی با بیان اینکه معلمان در ادای وظیفه و حق پدری خود باید دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور را با رفتار و منش لطیف، مهربانانه و اخلاص‌گونه تربیت کنند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین برتری معلم نسبت به پدران و مادران آن است که در محیط مدرسه دانش‌آموزان می‌توانند با آشنایی به خلق و خوی معلمان رابطه نزدیکی برقرار کرده و بسیاری از شایستگی‌ها را از این طریق بیاموزند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود هفته کار و کارگر را نیز گرامی داشت و از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران خواست رفتار منصفانه و عدالت‌گونه با کارگران داشته باشند و در ادای حق آنها کوشش کنند.

وی نامگذاری امسال به نام تولید ملی را یادآور شد و اضافه کرد: تحقق شعار امسال با سعی و تلاش وافر کارگران امکان‌پذیر است چراکه دست کارگران دست با برکتی برای استقلال و خوداتکایی اقتصادی کشورمان است.

به گزارش فارس، امام جمعه بیله‌سوار با بیان اینکه کارگران در تأمین معاش و برخی هزینه‌کردهای خود با مشکلاتی مواجه هستند، بیان کرد: نبی مکرم اسلام شأن و جایگاه کارگر در سنگر کسب روزی حلال را بالاتر از جهاد در راه خدا می‌داند.

قیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات اخیر کشورهای منطقه در هجمه به حاکمیت مسلم کشورمان به ویژه مدیریت جزایر سه‌گانه گفت:‌ خلیج فارس و تمام جزایر آن که از دیرباز متعلق به ایرانیان بوده امروز نیز نشان ایرانی بودن را یدک می‌کشد و به یقین نام خلیج فارس برای همیشه ماندگار است.

وی چنین شیطنت‌هایی را ناشی از تحریک آمریکا و همدستان منطقه‌ایش به مانند رژیم صهیونیستی برشمرد و افزود: آنهایی که احساس می‌کنند ایران قابل بازگشت به دوران سابق خود است، سخت در اشتباه هستند چراکه ملت ایران روی منافع و مصالح خود با هیچ ابرقدرتی معامله نمی‌کند.

قیاسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خلیج فارس سند افتخار و عزت این کشور است و به یقین باید دشمن و برخی کشورهای همسایه بدانند که تغییر نام آن را به گور می‌برند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول