اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

معلم عنصر انتقال اخلاق و معنویت جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: معلم عنصر انتقال اخلاق و معنویت جامعه است و شأن آنها بری از هرگونه خیال‌پردازی‌های ظاهری است.

معلم عنصر انتقال اخلاق و معنویت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: این معلمان فرهیخته و اندیشمند ما هستند که دانش‌آموزان را به عنوان امانت‌های الهی به سرمنزل هدایت و نور و معنویت رهنمود می‌سازد.

وی جایگاه معلم را در تربیت واقعی یادآور شد و تصریح کرد: اگر امام راحل کار معلمی را تشبیه به کار انبیا کرده است نه به خاطر اسباب ظاهری بلکه مسئولیت سنگین هدایت اقشار جامعه است که می‌تواند استقلال و عظمت یک ملت و سرزمین را تضمین کند.

رشتبری از زحمات معلمان در تربیت و فنون فکری دانش‌آموزان قدردانی کرد و افزود: همه اقشار جامعه مدیون معلمان هستند چراکه آموختن خود و مهارت‌آموزی زندگی اجتماعی را در سایه تربیت و انتقال آموخته‌های معلمان دارند.

این مسئول رمز موفقیت یک جامعه بری از هرگونه گناه و آلودگی را در سایه تربیت متعالی برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن معلم با نفس تأثیرگذار خود و اصلاح و فرآیند بهتر امور کمک کند در آن جامعه پشتوانه عمیق عقل و تفکر و حرکت به سمت خودکفایی اتفاق می‌افتد.

وی سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری دانشمند اخلاق کشورمان را نیز یادآور شد و ادامه داد: شهید مطهری در اوج مظلومیت در سنگر علم و فقاهت سعی کرد دانش‌آموزان ممتازی را پرورش دهد که امروز هر کدام از آنها به بزرگان و فرهیختگانی تبدیل شده‌اند.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال علت دشمنی استکبار جهانی را با این عالم فقیه ارائه تفکرات و اندیشه‌های ناب اسلام اعلام کرد و بیان داشت: آیت‌الله مطهری که یک اندیشمند واقعی در حوزه فلسفه و عرفان بود با رد تمام اندیشه‌های لیبرالیست و مارکسیسم سعی کرد ابهت حکمت و فلسفه اسلام را به نمایش بگذارد.

رشتبری روز کار و کارگر را نیز گرامی داشت و گفت: اگر نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه سازندگی کشور بدانیم به یقین باور خواهیم داشت که دست کارگر پرتلاش در استقلال و عظمت واقعی کشور دست یاریگر واقعی است.

وی حمایت از کارگران را به عنوان قشر زحمتکش و ضعیف جامعه یادآور شد و افزود: نباید به خاطر برخی مشکلات اقتصادی اجازه بدهیم شست کارگران بشکند.

رشتبری وظایف شورا و شهرداری را در قبال مردم و شهر یادآور شد و اضافه کرد: مردم عنصر کمک‌کننده به شهرداری در حفظ آبادانی و سازندگی شهر هستند.

وی در پایان افزود: مردم در نظافت شهر و کوچه‌ها نباید بی‌تفاوت باشند بلکه تلاش کنند با همتی مضاعف شهری آباد و آبادتر از گذشته برقرار کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول