اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

نقش معلم در مسیر زندگی انسان بسیار سازنده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: نقش معلم در مسیر زندگی انسان بسیار سازنده است.

نقش معلم در مسیر زندگی انسان بسیار سازنده است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی عصر چهارشنبه در همایش شورای آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: خداوند می‎فرماید "همه انسان‎ها نیاز به آموزش و تربیت دارند"، حتی پیامبر به جبرئیل فرمود که مرا موعظه کن" در حالی که پیامبر خودش اسوه و الگوی تربیت است و این نقش را به شکل کامل ایفا کرده است.
وی تصریح کرد: کسانی که امید به خدا و روز قیامت دارند بهترین اسوه‎شان حضرت محمد (ص) است و اگر بخواهیم از این اسوه درس بگیریم نیاز به شناخت رسول خدا داریم و در صورتی می‌توانیم از پیامبر الگو بگیریم که ایشان را به خوبی بشناسیم و وظیفه مسلمان شناخت اخلاق، رفتار، کردار و برخوردهای اجتماعی پیامبر است.
آیت‎الله نورمفیدی نقش استاد و معلم را بسیار حساس دانست و افزود: حضرت امام خمینی یکی از مسائلی را که در شکل‌گیری شخصیت‎شان بسیار موثر می‎دانند، داشتن اساتیدی چون آیت‎الله شاه‌آبادی است که امام در تمام نوشته‎های خود هر جا نامی از ایشان می‎برد روحی فدا را می‎آورد.
نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه انسان‌سازی کار یک معلم است، اذعان کرد: مسجدسازی، مدرسه‌سازی و ساختن بیمارستان همه عمل صالح است اما هیچ عمل صالحی بالاتر از انسان‌سازی نیست.
وی با اشاره به نقش تربیتی ائمه تصریح کرد: ائمه ما دارای علوم بسیاری هستند و نقش برجسته‎ای در تربیت انسان‎ها ایفا کرده‎اند و حتی سخنان آنها بعد از گذشت بیش از یک‌هزار سال هنوز افراد متخصص و صاحب‌نظر به آن دست نیافته‎اند.
آیت‌الله نورمفیدی اذعان کرد: مثلا حدیثی از امام هفتم به چشمم خورد که امام می‎فرماید از جست و خیز بچه‎ها جلوگیری نکنید و میدان را برای آنها باز بگذارید تا کودکتان با وقار، بردبار و با تامل بزرگ شود و اینها حاکی از توجه ائمه به این نقش تربیتی است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با توصیه به معلمان گفت: معلمان سلوک رفتار و گفتار را در اعمال خود داشته باشند چرا که حتی یک کلمه آنها می‎تواند در زندگی انسان‎ها موثر باشد پس مراقب باشید تا فردای قیامت به دلیل بی‎توجهی مورد بازخواست قرار نگیرید.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول