اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استان‌های خبرگزاری فارس:

خلیج فارس بهترین مکان برای دفن متجاوزان به ایران بزرگ خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس با بیان اینکه خلیج فارس در طول تاریخ بارها شاهد سرافرازی‌های فرزندان ایران اسلامی بوده است، گفت: خلیج فارس بهترین مکان برای دفن متجاوزان به ایران بزرگ خواهد بود.

خلیج فارس بهترین مکان برای دفن متجاوزان به ایران بزرگ خواهد بود

حسن کربلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: نام تاریخی این آب‌راه که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد را نمی‌توان با حرف‌های مقطعی و آن هم سخنانی که از طرف کسانی که تنها چند دهه به نوعی کشورشان به دنیا معرفی شده است، خدشه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه اسناد تاریخی متعدد حکایت از حقانیت نام خلیج فارس در دنیا دارد، افزود: هستند دانشمندان و محققان بسیاری که با سال‌ها مطالعه و تحقیق به این موضوع پی برده‌اند و به سندی زنده برای صیانت از نام خلیج فارس در کشورهای مختلف تبدیل شده‌اند.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس با اشاره به گفته‌های اخیر برخی از سران کشورهای عربی پیرامون نام خلیج فارس اظهار داشت: این کشورها حتی بهتر از حامیان غربیشان می‌دانند که تعدی و تعرض در هر سطحی به ایران اسلامی و نام‌های ملی و جغرافیایی این سرزمین چه تبعاتی می‌تواند دربر داشته باشد.

کربلایی در ادامه به نبردهای نیروهای ایرانی اعم از ارتش و سپاه طی دوران جنگ هشت ساله با نیروهای آمریکایی در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در آن سال‌ها که ایران اسلامی به این میزان از اقتدار نرسیده بود چنان شکست‌هایی به استکبار وارد آورد که کماکان حیثیت آنها زیر سؤال است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه امروز ایران با دوران جنگ در حوزه اقتدار و جایگاه جهانی به هیچ وجه قابل قیاس نیست افزود: بهتر است همسایگان عرب صفحاتی از تاریخ ایران را ورق بزنند و سپس به اظهار نظر در مورد نام‌های جغرافیایی منطقه بپردازند.

این فعال رسانه‌ای در این زمینه خاطرنشان ساخت: قطعاً خلیج فارس بهترین مکان برای دفن متجاوزان به ایران بزرگ خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در عصر کنونی به نوعی غربی‌ها با غول‌های رسانه‌ای خود سعی در به دست‌گیری شرایط و هدایت افکار عمومی دارند، یادآور شد: نقش رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در کشور پیرامون صیانت و پاسداری از نام خلیج فارس، نقشی مهم و درخور توجه است.

کربلایی در ادامه با بیان اینکه در سه دهه اخیر به واسطه استقرار نظام اسلامی، دورترین شهرها و روستاهای کشور نیز به میزان قابل توجهی از پیشرفت در حوزه رسانه‌ دست‌ یافته‌اند، افزود: بر این عقیده‌ام که حوزه‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای در شهرهای کوچک و حتی روستاها به منزله ظرفیت‌های عظیمی هستند که می‌توان با بکارگیری این ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت‌های موجود کلان‌شهر‌ها و مرکز کشور سیستمی جامع از اطلاع‌رسانی پیرامون مسائل مختلف را به وجود آورد.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی باید به خرده فرهنگ‌ها و احیای آنها توجه بیش‌تری کنند، افزود: نقش رسانه‌های محلی و منطقه‌ای در حفظ خرده‌‌فرهنگ‌ها نقشی اساسی و تعیین‌کننده است.

کربلایی در این راستا به موضوع خلیج فارس اشاره نمود و گفت: با نگاهی به مردمان حاشیه شمالی خلیج فارس درمی‌یابیم که نوع زندگی و رفتار این مردم به نوعی با خلیج فارس گره خوردگی تاریخی دارد.

وی ادامه داد: در این بین رسانه‌های این منطقه از کشور می‌توانند با تولیداتی که نشان دهنده ارتباط فرهنگی بین شیوه زندگی مردم استان‌های جنوبی و خلیج فارس است از نام و هویت این دریا صیانت کنند.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس تأکید کرد: از این‌روست که بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه معتقد به حمایت و تقویت رسانه‌های محلی هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن ارزشمند خواندن برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار امیدواری کرد: طی دوره‌های آینده برگزاری این جشنواره، زمینه معرفی و ارائه آثار برگزیده به سایر کشورهای دنیا توسط وزارتخانه‌های مربوطه فراهم شود.

کربلایی افزود: باید در این جشنواره موضوع دعوت از تاریخ‌دانان، هنرمندان تأثیرگذار و افراد سرشناس و مطرح بین‌المللی با گستردگی بیش‌تری دیده شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول