اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور همدان:

حمیت ایرانیان نسبت به خلیج فارس ستودنی است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور همدان گفت: احساس حمیت و هویت ایرانیان نسبت به خلیج همیشه فارس ستودنی است.

حمیت ایرانیان نسبت به خلیج فارس ستودنی است

حجت الاسلام محمد دوست‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: یکی ازعرصه‌های دفاع از ایران و انقلاب اسلامی در جنگ و جهاد است و از بارزترین جهادها عملیات بیت‌المقدس بود که 10 اردیبهشت سال 1361 شروع و تا سوم خرداد همان سال ادامه داشت که به آزادسازی خرمشهر و دشت آزادگان منتهی شد.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس یکی از بخش‌های مهم دفاع ما در برابر آنهایی بود که علیه ایران زمین و انقلاب اسلامی قیام کرده بودند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور همدان تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی‌بن ابیطالب(ع) شروع شد و تماماً جانفشانی برای ماندگاری انقلاب اسلامی، راندن دشمن و دفاع از میهن و اهداف انقلاب بود.

وی ابراز داشت: این عملیات یکی از بهترین عملیات‌هایی بود که نشان داد ما می‌توانیم در برابر دشمن از کیان خود دفاع کنیم به خصوص آزادسازی خرمشهر که در ادامه همین عملیات بود یکی از افتخارات بزرگ ما به شمار می‌رود.

دوست‌پرور در ادامه سخنانش اضافه کرد: شاید زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین خاطره برای من و رزمندگانی که در آنجا حضور داشتند دیدن مسجد خرمشهر بود.

وی تصریح کرد: آنچه وجود داشت این بود که جوانان و رزمنده‌ها از کشور و وطنشان با تمام هستی خود با سینه سپر کردن و شجاعتشان و با عشق و جسارت مثال‌زدنیشان همانند شیر در معرکه می‌غریدند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور همدان در ادامه سخنانش با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس از دو منظر قابل بررسی است یکی خلیج فارس و ایران و دیگری خلیج فارس و خلیج‌ فارس نشینان است.

وی ادامه داد: در بخش نخست ما باید در ایران مناسبت‌ها و نامگذاری‌هایی را که داریم گرامی‌ و محترم بشماریم که این خود در راستای ماندگاری و اهتمام مردم به هویت ملیشان کمک بزرگی می‌کند.

دوست‌پرور عنوان کرد: خلیج فارس بخشی از هویت ماست و بخشی از خاک، هستی و پیکره ما محسوب می‌شود و ما نباید به هیچ وجه اجازه دهیم گزند و آسیبی به آن بخش برسد.

وی با اشاره به نامگذاری امروز به روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: هوشیاری مسئولان، پشتیبانی و مطالبه‌گری مردم از مسئولان برای حفظ پیکره‌شان بخشی از رفتارهای ما مردم و شهروندان است اینکه نسبت به خلیج فارس احساس حمیت و هویت کنیم که خوشبختانه این حس وجود دارد و باید تشدید نیز شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور همدان افزود: اما سخن دوم دشمنان ما در خلیج فارس هستند کسانی که قدمتشان به 40 تا 50 سال نمی‌رسد و ادعا می‌کنند که خلیج فارس متعلق به آنهاست و البته کوچک‌تر از آن هستند که این ادعا را داشته باشند.

وی بیان داشت: واقعیت این است که اگر امریکا و کشورهای اروپایی پرچم خود را از سر کشور آنها بردارند حتی قادر به سخن هم نیستند اما این ضعیف‌ها و ناتوان‌ها با احساس قدرت و پرچم دیگران احساس قدرت می‌کنند و حرف می‌زنند که برای ما چندان ارزشی ندارد زیرا کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند در برابر ایران بزرگ با مردم و تمدن بزرگ مقاومت کنند و این در حالی است که همیشه پرچم امریکا برای آنها نخواهد بود.

دوست‌پرور یادآور شد: ما دلواپس چند کشور ضعیف و ناتوانی که با تکیه بر گوشه دیگری از دنیا حرف می‌زنند، نیستیم.

وی اظهار کرد: آنچه برای ما در ایران زمین مهم است حفظ تمامیت ارضی و هویت ایرانی ماست که بخشی از آن خلیج فارس است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: نامگذاری این روز یک بهانه برای یادآوری است اما سیاسیون حتماً باید در دفاع از ایران زمین جدی و هوشیارانه عمل کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول