اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز ملی خلیج فارس

نمایشگاه خلیج فارس در دانشگاه پیام نور اسدآباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز ملی خلیج فارس نمایشگاهی با عنوان خلیج فارس و یک دوره مسابقه فوتسال جام خلیج فارس در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد برگزار شد.

نمایشگاه خلیج فارس در دانشگاه پیام نور اسدآباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، ظهر امروز یکشنبه و به مناسبت روز ملی خلیج فارس نمایشگاهی با عنوان خلیج فارس و یک دوره مسابقه فوتسال جام خلیج فارس در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد برگزار شد.

در این نمایشگاه که  به همت انجمن علمی علوم سیاسی و امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد برپا شده بیش از 50 تابلو با موضوع خلیج فارس و 30 سند تاریخی در زمینه شناخت خلیج فارس به نمایش گذارده شده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس، پهنه بزرگ آبی خلیج فارس را متعلق به تک تک ایرانیان خواند و اظهار داشت: بارها در نقشه‌های اروپا به صراحت این دریا به نام خلیج فارس یاد شده و اختصاص آن به کشور ایران اشاره شده است.

 حمید محمدشیری ادامه داد: دشمنان ملت ایران در طول تاریخ بارها چشم طمع نسبت به خلیج فارس داشتند که همواره با جواب قاطع و کوبنده دلیرمردان کشور روبرو شدند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در برابر سیل عظیم خیزش‌های منطقه ناتوان است، تصریح کرد: ادعای مالکیت بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس از سوی امارات نیز ناتوانی استکبار در کنترل خیزش‌های مردم منطقه است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز  اسدآباد در خصوص جعل نام خلیج فارس نیز تصریح کرد: جعل نام خلیج فارس توطئه دشمنان نظام اسلامی ایران است چراکه برخی از این کشورها با دیدن نفوذ معنوی ایران در خاورمیانه و دنیای اسلام دست به هر دسیسه و نیرنگی می‌زنند ولی ملت ایران ذره‌ای از خاک اسلامی را به دست دشمنان نخواهند داد و این امر در هشت سال دفاع مقدس ثابت شده است.

وی در ادامه یادآور شد: باوجود 30 سال تهدید و تحریم علیه جمهوری اسلامی، امروز کشور ما پیشرفت‌های عظیمی در زمینه‌های علمی، فضایی، هسته ای، نانوتکنولوژی و ... دارد و این امور با پایداری ملت و استقامت مردم این مملکت محقق شده است.

نمایشگاه خلیج فارس به مدت چهار روز برای بازدید دانشجویان و علاقمندان در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد گشوده است.

همچنین به همین مناسبت یک دوره مسابقه فوتسال جام خلیج فارس با شرکت هشت تیم دانشجویی برگزار شد. 

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول