اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس:

تا خدا خدایی می‌کند؛ خلیج فارس، خلیج فارس می‌ماند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس گفت: ما ایرانی‌ها، علاقمند به جای جای خاک کشورمان هستیم و تا خدا خدایی می‌کند؛ خلیج فارس، خلیج فارس می‌ماند.

تا خدا خدایی می‌کند؛ خلیج فارس، خلیج فارس می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حشمت‌الله زمردیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس افتخار مملکت ما است و همگی با تمام قدرت از این خلیج نگهداری می‌کنیم.

وی در تشریح برنامه‌های سال 91 هیئت‌های مذهبی شیراز بیان داشت: برنامه‌های امسال از ششم اردیبهشت ماه جاری با برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در استان فارس آغاز شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس از مهم‌ترین برنامه‌های سال 91 این شورا را صدور پروانه برای هیئت‌های مذهبی و مداحان برشمرد و افزود: تا کنون از 630 هیئتی که در شیراز وجود دارد 530 هیئت پروانه گرفته‌اند که امسال قصد داریم برای مابقی هیئت‌ها نیز پروانه صادر کنیم.

زمردیان ادامه داد: پروانه گرفتن هیئت‌های مذهبی باعث شناسایی آن‌ها شده که می‌توانند در طول سال و برای مناسبت‌های مختلف از کمک‌های مادی و غیرمادی این شورا و با همکاری اداره بازرگانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه مداحان تاکنون هیچ‌گونه تشکلی نداشته‌اند، گفت: امسال با کمک سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی جلساتی برگزار و احد ده‌بزرگی به عنوان رئیس کانون مداحان استان فارس انتخاب شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس اضافه کرد: مداحان با عضویت در این کانون و پس از طی دوره‌های آموزشی و مراحل اداری می‌توانند مجوز مداحی بگیرند و به این ترتیب آن‌ها را سازماندهی می‌کنیم.

زمردیان از مهمترین اقدامات سال گذشته این شورا را تجلیل از 10 پیر غلام، تجلیل از پنج هیئت بزرگ که توانستند خود را با برنامه‌های شورا وفق داده و با نظم در محل خود عزاداری کرده و به سمت حرم احمدبن موسی(ع) حرکت کنند، تجلیل از 20 هیئت نمونه خواهران و اهدای لوح تقدیر به 45 خانم هیئت‌دار و مبلغه، گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی در تاسوعای حسینی و در حرم مطهر شاه چراغ(ع) و گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی در 28 صفر و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع) برشمرد.

وی همچنین ابراز داشت: در سال گذشته چهار پروانه هیئت‌ها به دلیل تخلفات و عدم همکاری با شورا و پس از دادن تذکرات پیاپی در دهه محرم سال گذشته لغو شد که امسال به ‌یقین در مراسم مختلف از فعالیت‌های آنان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول