اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

استقرار دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس در بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به ایثارگری‌های مردم بوشهر در حفاظت از خلیج فارس، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر یک ضرورت است.

استقرار دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش عصر امروز در همایش ملی روز خلیج فارس در بوشهر گفت: مردم غیرتمند و شجاع استان بوشهر در طول تاریخ برای دفاع از خلیج فارس و کیان ایران اسلامی حماسه‌های زیادی خلق کرده‌اند که در تاریخ برای همیشه ماندگار است.

جهانبخش اضافه کرد: با توجه به وجود منابع عظیم خدادادی نفت و گاز در منطقه خاورمیانه یقینا در دهه‌های آینده باز هم خلیج فارس مهم‌ترین نقطه ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک جهان خواهد بود.

جهانبخش افزود: استان ولایتمدار و دارالحماسه بوشهر ریشه در تاریخ ایران دارد و نام بوشهر همیشه با غیرت و شجاعت و حماسه همراه و حراست و پاسداری از حریم دریایی ایران در کرانه‌های شمالی خلیج فارس با مردم ولایت‌مدار این سامان بوده است و گواه آن دفع دو تجاوز دشمنان پرتغالی و هلندی و چهار تجاوز انگلیسی‌هاست که با هدایت روحانیت معظم همچون آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری و آیت‌الله شیخ محمدحسین برازجانی و دلاورمردان و زنان این سرزمین با تقدیم شهدای گرانقدر تحقق یافت به ویژه پرچمدار این دفاع مقدس شهید رئیسعلی دلواری که نامش و یادش همیشه جاودانه است.

خلیج فارس متعلق به همه ایرانیان است و امیدواریم از سال آینده جشنواره روز ملی خلیج فارس در همه استانها با شکوه و عظمت برگزار شود.

جهانبخش یادآور شد: استان بوشهر با 707 کیلومتر مرز دریایی بیشترین نزدیکی با خلیج فارس دارد و سند سیادت ایران بر خلیج فارس در بندر سیراف است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول