اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

ثبت صنعت لنج‌سازی تاکیدی بر نام خلیج فارس در دنیاست

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: ثبت صنعت لنج‌سازی و دریانوردی در روز ملی خلیج فارس تاکیدی در مورد نام خلیج فارس در مراجع رسمی دنیاست.

ثبت صنعت لنج‌سازی تاکیدی بر نام خلیج فارس در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر منوچهر جهانیان عصر امروز در همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: امروز این صنعت را به ثبت جهانی رساندیم تا بار دیگر در مراجع رسمی مستقل بر نام خلیج فارس تاکید شود.

وی افزود: ایران از دید تاریخی از کهنسال‌ترین کشورهای فرهنگی و تاریخی و از نخستین مراکز فرهنگی در دنیا محسوب می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان اینکه آثار کرانه خلیج فارس قدمتی 6 هزار ساله دارند اضافه کرد: خلیج فارس دنیایی از گذشته و دریچه‌ای به سوی آینده و منطقه‌ای مستعد برای گردشگری است که در صورت ایجاد زیرساخت‌ها این حوزه به منطقه‌ای مهم در حوزه گردشگری تبدیل می‌شود.

جهانیان گفت: وجود آب و هوای گرم با فراهم کردن امکانات و فعالیت‌های دریایی و ساحلی و ارتباط با آب‌های آزاد و زیبایی و شفافیت در اعماق و داشتن جزایر مختلف و تنوع ویژگی منحصر به فردی است که خلیج فارس دارد و آن را در حوزه گردشگری خاص کرده است.

وی گفت: توسعه گردشگری در حوزه خلیج فارس می‌تواند درآمدهای مستقیم و غیر مستقیمی نصیب ایران کند و خلیج فارس با دارا بودن شرایط خاص یکی از مناطق نادر جهان است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ادامه داد: وجود آبزیان، جنگل‌های حرا، لاک پشت‌های دریایی و آب‌شیرین‌کن‌ها موجب شده خلیج فارس شرایط زیست‌محیطی منحصر به فردی داشته باشد.

جهانیان با اشاره به پرداختن به مسائل آموزشی، حفاظتی و تخصصی برای جذب گردشگر در خلیج فارس گفت: تحقق این امر با مشارکت ساحل‌نشینان می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

وی گفت: پس از فراخوان مقاله برای این همایش 137 مقاله به دبیرخانه رسید که از این تعداد 14 مقاله در نشست‌های تخصصی تاریخی، اقتصادی، گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت سخنرانی ارائه شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول