اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان:

کار همگانی باعث رشد و توسعه جامعه می‏شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: ارزش کار، فقط به لحاظ مادی و کسب درآمد و ثروت نیست، بلکه کار همگانی باعث رشد و توسعه جامعه می‏شود.

کار همگانی باعث رشد و توسعه جامعه می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان اداره کار و فرماندهان بسیج کارگری که به مناسبت روز بسیج کارگری برگزار شد، اظهار داشت: در تعالیم اسلامی همواره کار و تلاش مورد تشویق و ترغیب واقع و حتی به عنوان عبادت ذکر شده است.

وی افزود: کار کردن فقط به معنای داشتن شغلی معین در جامعه نیست، بلکه کارگران باید در هر جایگاه و هر سنی، اهل سعی و کوشش باشند و بتوانند در شکوفایی مادی و معنوی و رشد اجتماع نقش مفیدی ایفا کنند.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان ادامه داد: کار همگانی باعث توسعه جامعه می‏شود و کشور را به سوی شکوفایی اقتصادی و پیشرفت اجتماعی سوق می‏دهد و افراد جامعه را انسان‏هایی فرهیخته و سالم بار می‏آورد.

شاهچراغی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قداست کار و کارگر خاطرنشان کرد: تقدس کار و تکریم کارگر باید در رأس برنامه‏ها باشد و در منطق اسلام کار، عمل صالح و عبادت است و این جایگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلامی نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در سالی که از سوی امام خامنه‏ای به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، همه وظیفه داریم تا فرهنگ استفاده از محصولات داخلی را ترویج داده و در تقویت مؤلفه‏های تولید ملی، جذب سرمایه‏گذاران و اشتغال مولد کوشا باشیم.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان تصریح کرد: کار و کوشش شبانه‏روزی از ویژگی‏های سیره انبیاء و ائمه اطهار(ع) است.

شاهچراغی هم‌چنین بر تقویت فرهنگ نماز در صنعت، رعایت ارزش‌های عفاف و حجاب، ایجاد کتابخانه و تقویت امر به معروف و نهی از منکر در کارخانجات و محیط کار تأکید کرد.

عبدالمجید بامری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این دیدار گزارشی از عملکرد واحدهای صنعتی و وضعیت اشتغال در استان ارائه داد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول