اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بهداشت کار نیازمند نظارت دقیق است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عرصه بهداشت کار و حرفه را بسیار گسترده دانست و گفت: بهداشت حرفه‌ای و ایمنی نیازمند نظارت دقیق است.

بهداشت کار نیازمند نظارت دقیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای توجه به این موضوع را در سلامت مردم تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: بهداشت حرفه‌ای گستره وسیعی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی، فعالیت‌های جسمی و فکری را شامل بهداشت حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: امور با انسان‌های توانمند و سالم به سرانجام می‌رسد.

بهبودی بر فعالیت شبکه بهداشت و درمان گیلان در ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: بخش صنعت و کشاورزی باید از این امر حمایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه صاحبان صنعت، تجارت و کشاورزی باید داوطلبانه برای دریافت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی در کار از کارشناسان اقدام کنند، تصریح کرد: بهداشت حرفه‌ای نیازمند نظارت دقیق است.

وی به فراهم بودن امکانات لازم در بحث ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: نیروهای کار باید ایمنی در فعالیت‌ها را بپذیرند.

بهبودی مشکلات ناشی از بهداشت حرفه‌ای را دارای اثر کوتاه مدت و بلند مدت دانست و خاطرنشان کرد: سازوکارهای بهداشت حرفه‌ای در گیلان ارتقا پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در یک اقتصاد سبز گفت: مهم‌ترین مسئله در اقتصاد سبز مصرف بهینه است.

ارسلان داداشی، حفاظت از منابع و محیط زیست و همچنین ایمنی و سلامتی شاغلان را از ارکان اقتصاد سبز توصیف کرد و افزود: نهم اردیبهشت ماه مصادف با 28 آوریل روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است.

وی معرفی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای از طرف سازمان بین‌المللی کار را حرکتی به طرف ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامید و اذعان کرد: هدف جهانی ملت‌ها رسیدن به توسعه پایدار با محوریت اقتصاد سبز است.

داداشی، ایمنی و حرکت صحیح به طرف مشاغل سبز را از نکته‌های مهم در اقتصاد سبز ذکر کرد و بیان داشت: اقتصاد سبز باید صنعت سبز باشد ضمن اینکه باید بتوانیم مشاغل سبز، کار ایمن و مناسب داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید براینکه به دنبال کاهش اثرات زیست‌محیطی در صنعت و واحدهای شغلی از طریق کاهش مصرف انرژی و منابع هستیم، اظهار کرد: خطرپذیری شغلی در انرژی‌های تبدیلی باید جدی گرفته شود.

وی مدیریت پسماند و بازیافت را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: جلوگیری از تولید پسماند، آماده‌سازی برای استفاده دوباره، بازیافت، بازیافت دوباره و دفع در بهداشت حرفه‌ای بسیار تاثیرگذار است.

داداشی بر ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بخش‌های سنتی تاکید کرد و یادآور شد: بهداشت حرفه‌ای در بخش معدن و فناوری‌های استخراج و همچنین کشاورزی، جنگلداری، ساختمان‌سازی و مرمت ساختمان‌ها باید مد نظر باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حذف سموم کشاورزی و مبارزه بیولوژیک در استان، خاطرنشان کرد: روش‌های صنعتی در بعضی از معادن گیلان وجود دارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول