اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم:

کاکان با توسعه صنعت گردشگری و کشاورزی از انزوا خارج می‌شود

خبرگزاری فارس: منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: منطقه دیدنی و حاصلخیز کاکان با توسعه صنعت گردشگری و کشاورزی از انزوا خارج می‌شود.

کاکان با توسعه صنعت گردشگری و کشاورزی از انزوا خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی در بازدید از منطقه کاکان شهرستان بویراحمد و دیدار با مردم این منطقه ابراز داشت: کاکان گل سرسبد گردشگری و کشاورزی و باغداری در شهرستان بویراحمد و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه همواره در همه صحنه‌ها از جمله دفاع از نظام و حضور در جنگ و دفاع مقدس پیشرو بوده‌اند، تاکید کرد: ولایتمداری این مردم ایجاب می‌کند که همه مسئولان در پی رفع مشکلات آن‌ها باشند.

 اعتبارات گازرسانی به کاکان ناکافی است

 منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به سردسیر بودن این منطقه و سرمای معروف زمستان کاکان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از خواسته‌های به حق مردم در طول سالیان اخیر گازرسانی بوده و عملیات آن نیز آغاز شده است که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این کار به کندی پیش می‌رود.

وی با قدردانی از همه کارهای انجام شده در این زمینه و پیگیری‌های گذشته گفت: سعی خواهیم کرد این موضوع را در اسرع وقت با مسئولان گاز کشور در میان گذاشته و پیگیر اعتبارات این پروژه و احیانا افزایش این اعتبارات باشیم.

پیگیری موضوع زیرساخت‌های گردشگری کاکان

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم با بیان اینکه این منطقه در دو حوزه کشاورزی و گردشگری ظرفیت بالایی برای امر تولید و اشتغال‌زایی دارد، گفت: بحث گردشگری کاکان را با همراهی اداره‌کل گردشگری استان پیگیری خواهیم کرد چرا که با ایجاد کمپینگ‌های تفریحی و رفاهی و همچنین سرمایه‌گذاری و ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در این منطقه می‌توانیم بخش گردشگری این منطقه را فعال کنیم.

وی از کشاورزی و باغداری کاکان به عنوان دومین ظرفیت بزرگ این منطقه یاد کرد و افزود: باغداران و کشاورزان کاکانی در سراسر این استان و همچنین در بین سایر استان‌های همجوار مشهور و شهره به سلیقه و توانمندی هستند که باید با ایجاد فرصت‌ها و زمینه‌های مساعد یاور آن‌ها در تولیدات هر چه بیشتر باغی و زراعی باشیم.

جای خالی کارخانه‌های تولید داروهای گیاهی در کاکان

زارعی عنوان کرد: همین دو قابلیت کشاورزی و گردشگری به اضافه سایر استعدادهای دیگر از جمله احداث کارخانه فرآوری داروهای گیاهی می‌تواند کاکان را از انزوا خارج کند.

وی بیان داشت: منطقه کاکان به دلیل داشتن اقلیم متناسب با رشد و پرورش گیاهان دارویی خاص خود می‌تواند حرف زیادی برای گفتن در توسعه صنعت داروهای گیاهی در استان ما داشته باشد.

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی برای نمونه به واحد تولید داروهای گیاهی سینره اشاره کرد و گفت: اگر توجه کنیم درخواهیم یافت که محصولات این کارخانه واقع در شهر یاسوج، اکنون نه تنها شهرت کشوری بلکه شهرت جهانی دارد که جای ده‌ها واحد تولیدی این‌گونه در منطقه‌ای همانند کاکان اکنون خالی است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول