اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد

برگزاری همایش بزرگ گردشگری دریایی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همایش بزرگ گردشگری دریایی نهم اردیبهشت ماه امسال در بوشهر برگزار می‏شود.

برگزاری همایش بزرگ گردشگری دریایی در بوشهر

احمد دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در این همایش که با حضور استانداران و دست‎اندرکاران گردشگری ساحلی هفت استان کشور در بوشهر برگزار می‎شود، چالش‎ها، فرصت‎ها و زمینه‎ها در حوزه گردشگری دریایی بررسی و تصمیم‎گیری می‎شود.

وی تصریح کرد: همچنین دستاوردها و داشته‎های گردشگری این هفت استان در قالب 10 غرفه نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.

دشتی افزود: از سفرا و خانواده‎های کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر نیز برای حضور در این همایش دعوت می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: در مجموع برای این همایش 100 مهمان ویژه داریم که تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی از آنان اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: در حاشیه این همایش پنل‎های کمیسیون گردشگری شکل گرفته و فرصت‎های گردشگری در آن بررسی می‎شود.

دشتی بیان کرد: این همایش کار بزرگی است و ما به تنهایی از عهده آن برنمی‎آییم و نیازمند همکاری و حمایت دستگاه‎های اجرایی مرتبط هستیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: تلاش استاندار بوشهر برای برگزاری این مراسم برای نخستین بار در استان بوشهر قابل تقدیر است.

دشتی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‎های استان بوشهر و اسنادی که حاکمیت این استان را بر خلیج فارس در طول تاریخ ثابت می‎کند، برگزاری این مراسم در این استان ضروری بود.

وی به صدا درآوردن زنگ خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی با حضور قومیت‎های مختلف با لباس‎های محلی در حاشیه خلیج فارس، رونمایی از کتاب المسالک و الممالک را از جمله ویژه برنامه‎های روز بزرگداشت خلیج فارس در بوشهر عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در این روز در استان بوشهر گفت: باید فضای استان را به گونه‎ای جلوه دهیم که این رویداد بزرگ برای همیشه در تاریخ ثبت شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول