اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی خبر داد

شکل‌گیری ستادهای اجرایی توسعه کشاورزی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی از شکل‌گیری ستادهای اجرایی توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان غربی خبر داد.

شکل‌گیری ستادهای اجرایی توسعه کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان اظهار داشت: 260 میلیارد ریال تسهیلات مربوط به طرح‌های حوزه کشاورزی در استان اختصاص یافته است.

وی افزود: مهارت‌های موجود جوابگوی نیازهای اقتصادی استان نیست.

به گفته این مسئول سازمان فنی و حرفه‌ای استان به صورت رایگان نیازهای مهارتی بنگاه‌های اقتصادی استان را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: از واحدهای تولیدی که به صورت راکد و نیمه‌تمام در استان هستند برای رسیدن آنها به مرحله تولید خبر داد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت موجود در طرح‌های دانش‌بنیان گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط باید از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در این بخش نیز حمایت کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: افزایش نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف پرداختی سبب بهبود هزینه‌کردهای اقتصادی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نظارت‌ها و جدی گرفتن بیش از پیش این مورد سبب جلوگیری از پرت منابع و مصرف تسهیلات پرداختی در محل مورد نظر خواهد بود.

دیزج‌نژاد در ادامه گفت: جلسه هم‌اندیشی با حضور نخبگان و صاحب‌نظران در مقوله تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در هفته آینده توسط استانداری آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گفته وی در این جلسه کارشناسان این بخش ایده‌ها و نظرات خود را مبنی بر اجرایی کردن شعار امسال در استان ارائه می‌کنند و این نظرات برای تصویب در شورای برنامه ریزی استان مطرح می‌شود.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های شهرستانی برای ایجاد بستری مناسب برای تزریق منابع خاطرنشان کرد: هدف و همت دولت، هدایت منابع برای توزیع عادلانه در بخش‌های مختلف است که این امر با بسترسازی مناسب در استان به ویژه شهرستان‌ها شکل می‌گیرد.

به گفته دیزج‌نژاد هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری بر مبنای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شکل گرفته است که این مسئله شاخص‌های اشتغال در استان را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اشتغال و سرمایه‌گذاری یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی کشور و مسئولان است، گفت: بررسی و شناسایی راهکارهای اجرایی اشتغال پایدار در استان و بررسی و حمایت از ایده‌ها و نظرات شاخص از سوی نخبگان و صاحبنظران اقتصادی در استان از جمله مواردی است که زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار در استان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی افزود: در سال جاری خرید کالاهای مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی باید متمایل به کالاهای ایرانی و داخلی باشد تا بدین وسیله از تولید ملی حمایت کنیم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول