اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

واگذاری اراضی کشاورزی به متقاضیان از هفته آینده

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان بوشهر، از هفته آینده واگذاری زمین به متقاضیان آغاز می‌شود و اولویت با فارغ‌التحصیلان بیکار در رشته کشاورزی و روستاییان و کشاورزان بیکار است.

واگذاری اراضی کشاورزی به متقاضیان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی اظهار داشت: طرح توسعه کشاورزی یک نهضت عظیم در این حوزه است و سهم ما در این نهضت باید به گونه‌ای باشد که افزایش تولید و ظرفیت‌سازی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد اعتبارات این طرح در کشور تامین شده است تصریح کرد: این اهداف زمانی محقق می‌شود که به سمت کشاورزی نوین و بهره‌وری مناسب از آب به عنوان یک سرمایه خدادادی برویم.

جهانبخش با اشاره به طرح توسعه کشاورزی در کشور افزود: طرح توسعه کشاورزی با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال با بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی تدوین شده است.

استاندار بوشهر گفت: با وجود برخورداری استان بوشهر از ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی، این ظرفیت‌ها در این بخش مغفول مانده است.

جهانبخش ادامه داد: باید به سمتی برویم که در عرصه کشاورزی ارتقای دانش بهره‎وران و بهره‎برداران داشته باشیم و در کنار اجرای طرح باید ارتقای سطح علمی بهره‎برداران و مجریان محقق شود.

استاندار بوشهر گفت: ظرف هفته آینده نصاب واگذاری اراضی کشاورزی به متقاضیان در استان مشخص شود و تامین آب و تامین زیرساخت‌ها باید با حساسیت دنبال شود تا از این طریق به اشتغال پایدار دست یابیم.

وی بیان کرد: همه اختیارات وزارتخانه‌ها در استان‌ها به استانداران تفویض شده است تا موانع اجرای طرح‌ها در استان‌ها به حداقل برسد و تسهیل و تسریع در امور انجام شود.

جهانبخش افزود: ارزشیابی مستمر از پیشرفت امور در این زمینه ضروری است و باید یک تیم ارزیابی در استان تشکیل شود و روند کار را به صورت هفتگی پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: تلاش ما این است که بتوانیم از طرح توسعه کشاورزی به عنوان یک استراتژیک در راستای اشتغال پایدار، بالنده و دانش‌بنیان بهره ببریم و زمینه‌ای برای تداوم این راه در دولت آینده شود.

استاندار بوشهر خطاب به مسئولان استان گفت: در اطلاع‌رسانی و انعکاس خدمات انجام شده در سال گذشته در استان ضعیف عمل کرده‌ایم و باید آنچه را که در راستای خدمت به مردم انجام شده به آنان منعکس کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول