اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لرستان فضای انتخاباتی گرفت

خبرگزاری فارس: در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم استان لرستان در چهار حوزه انتخابیه فضای انتخاباتی گرفت.

لرستان فضای انتخاباتی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از لرستان، مرحله دوم انتخابات در چهار حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی، بروجرد و اشترینان، پلدختر و معمولان و دورود و ازنا در لرستان برگزار می‌شود.

در مجموع 164 داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح لرستان ثبت‌نام کردند.

حضور حماسی و دشمن‌شکن مردم لرستان در انتخابات مجلس نهم در پای صندوق‌های اخذ رأی باعث شد، شاهد یک انتخابات کم‌نظیر نسبت به دوره‌های گذشته باشیم.

متوسط میزان مشارکت مردم لرستان در انتخابات مجلس نهم 71 درصد است، که این رقم در مقایسه با میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات مجلس هشتم حدود هفت درصد افزایش یافته است.

باید گفت، علی‌رغم تبلیغات دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات مجلس نهم، مردم لرستان با حضور حماسی و دشمن‌شکن خود در انتخابات 12 اسفند سال گذشته علاوه بر ثبت یک حماسه ماندگار و تاریخی دیگر در مسیر دفاع از ارزش‌ها و تبعیت از ولایت‌فقیه، موجب یأس و سرشکستگی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی شدند.

یک میلیون و 209 هزار و 545 نفر لرستانی واجد شرایط رأی در انتخابات مجلس نهم در پای صندوق‌های اخذ رأی بودند.

به منظور جمع‌آوری آراء مردم این استان برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک هزار و 288 شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایجاد شد.

بیش از 30 هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی، انتظامی، پشتیبانی و ... کار برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در لرستان برعهده داشته‌اند.

انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در کشور است و مردم لرستان همواره در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی حضور مؤثری داشته‌اند و در این انتخابات نیز با حضور حداکثری خود حماسه دیگری را خلق کردند.

در ادامه رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: 20 هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی، پشتیبانی و ستادی کار برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس نهم در این استان را برعهده دارند.

حسن شریعت‌نژاد اظهار داشت: به همین منظور و برای جمع‌آوری آراء مردم در این مرحله از انتخابات 786 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در سطح چهار حوزه انتخابیه استان لرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: استان لرستان در مجموع داری هفت حوزه انتخابیه است، که وضعیت سه حوزه انتخابیه آن با انتخاب پنج نماینده در مرحله اول مشخص و تأیید شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس در سطح چهار حوزه انتخابیه باقی مانده برای انتخاب چهار نماینده دیگر استان لرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه تبلیغات رسمی داوطلبان برای انتخابات مرحله دوم از روز گذشته آغاز شده، گفت: برای همین منظور هشت داوطلب نمایندگی در این چهار حوزه برای کسب آرای لازم و حضور در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اظهار داشت: براساس قانون افرادی که دارای 18 سال تمام باشند (متولدین 1373 و قبل از آن) می‌توانند در این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: براساس ماده 38 قانون انتخابات، افرادی که در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌اند، در مرحله دوم نیز باید در همان حوزه انتخابیه شرکت کنند و این افراد مجاز به شرکت در حوزه‌های غیر از حوزه مرحله اول خود نیستند.

وی گفت: در همین ارتباط اگر فردی در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت نکرده باشد، در این مرحله در هر حوزه‌ای که علاقه‌مند باشد می‌تواند مشارکت کند.

استان لرستان با 10 شهرستان دارای 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، که تاکنون پنج کرسی نمایندگی در مجلس نهم مشخص شده و چهار کرسی دیگر مرحله دوم مشخص می‌شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول