اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز جیرفت:

دستورالعمل‌های ستاد اقامه نماز کشور عملی شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت گفت: در مورد اهمیت نماز هیچ جای بحثی برای تعلل در این امر نیست و باید دستورالعمل‌های ستاد اقامه نماز در سطح کشور عملی شود.

دستورالعمل‌های ستاد اقامه نماز کشور عملی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، خداداد امینی‌روش یکشنبه شب در نخستین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت اظهار داشت: در مورد اهمیت نماز هیچ جای بحثی برای تعلل در این امر نیست.

وی با اشاره به اینکه بحث اقامه نماز از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است، افزود: از طرف ستاد اقامه نماز کشور نیز همواره در این زمینه دستورالعمل‌هایی صادر می‌شود که باید در سطح کشور عملی شود.

امینی‌روش تصریح کرد: بر همین اساس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی شهرستان تشکیل شد تا وظایف عمومی و دستورالعملی ستاد را پیگیری کند. 

وی بیان کرد: سال گذشته این ستاد به دلیل فعالیت‌های مختلف فرهنگی در این زمینه رتبه دوم استان کرمان را کسب کرد و در سال جاری نیز با ارزیابی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم رتبه اول استان را به دست آوریم.

امینی‌روش بیان کرد: همه اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت در حیطه کاری خود فعالیت‌هایی انجام داده‌ و با نظارت از دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز این عملکرد نسبتاً مطلوب بوده است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت گفت: البته در برخی اداره‌ها به دلیل نبود امام جماعت و فضای فیزیکی مناسب برپایی اقامه نماز اول وقت انجام نمی‌گیرد که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

امینی‌روش عنوان کرد: سال گذشته دو دوره آموزشی مروجان نماز در دو واحد از دبیرستان‌های شهرستان جیرفت با حضور 80 دانش‌آموز برگزار شد.

وی اذعان کرد: همچنین یک دوره آموزشی 18 ساعته برای مدیران و مربیان مهدهای کودک این شهرستان با همکاری اداره بهزیستی در زمینه شیوه‌های جذب کودکان به امر نماز برگزار شده است.

امینی‌روش خاطر نشان کرد: مسابقه کتابخوانی نماز با عنوان «نجوای عاشقانه» در سال 90 برگزار شد و برای اجرای آن حدود یک‌هزار و 500 جلد کتاب در میان اداره آموزش و پرورش، زندان و مساجد شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: از طرف ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت اقلامی از جمله، فرش، محراب، قرآن، ادعیه و ... میان شش مسجد پررونق بین‌راهی اهدا شده است.

امینی‌روش تصریح کرد: از جمله مصوبات این ستاد نامگذاری مکانی در سطح شهر با عنوان «نماز» بوده است که هنوز به دلیل عدم همکاری شورای شهر عملی نشده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول