اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت تأکید کرد

برگزاری گفتمان‌های دینی پیرامون نماز در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: باید با برگزاری گفتمان‌های دینی و کرسی‌های آزاداندیشی به آسیب‌شناسی امر نماز در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری گفتمان‌های دینی پیرامون نماز در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امشب در نشست اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت با توجه به احادیث و روایات پیرامون نماز اظهار داشت: با ارزش‌ترین عمل در نزد خداوند برپایی نماز جماعت اول وقت است.

وی افزود: در این شهرستان برای برپایی نماز، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام شده و باید این برنامه‌ها طوری اجرا شود که مردم با رغبت و عشق حاضر شوند.

عسکری تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت نیز برای اقامه نماز جماعت فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اما انتظار می‌رود، مسئولان در این زمینه جدی‌تر کار کنند.

وی ابراز داشت: اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت باید با جدیت اقامه نماز را در مدرسه‌ها دنبال کند و فرهنگ نماز را در این مکان‌ها گسترش دهند.  

عسکری با اشاره به اهمیت اقامه نماز در تمام مکان‌ها بیان داشت: مهار همه کارها دست خداوند است و کسی که همواره به یاد وی باشد، هرگز از لطف او محروم نیست.

امام جمعه جیرفت بعد اصلی دین را نماز خواند و گفت: برخی از این سهل‌انگاری‌ها در امر اقامه نماز مربوط به بی‌تعهدی دینی افراد است.

عسکری اعتماد به نفس جوانان در باورهای دینی را ضعیف ذکر و عنوان کرد: باید این باور را در میان آنان ایجاد کرد که می‌توانند در هر عرصه‌ای تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه خود کم‌بینی جوانان جرأت خط‌شکنی را از آنها می‌گیرد، اذعان داشت: باید با برگزاری گفتمان‌های دینی و کرسی‌های آزاداندیشی به آسیب‌شناسی امر نماز در دانشگاه‌ها پرداخت.

به گزارش فارس، امام جمعه جیرفت به دلیل حضور در مدرسه‌های سطح شهرستان به عنوان امام جماعت و ترویج نماز در این مکان‌ها رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول