اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش جیرفت خبر داد

کمبود فضای فیزیکی مناسب برای اقامه نماز در مدارس جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: در برخی مدرسه‌ها به ویژه در مناطق روستایی کمبود فضای فیزیکی سبب اقامه نشدن فریضه نماز است که نیازمند توجه و همکاری مسئولان امر در این زمینه است.

کمبود فضای فیزیکی مناسب برای اقامه نماز در مدارس جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، عبدالله عسکری شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت اظهار داشت: از ابتدای دولت نهم تاکنون رویکرد آموزش و پرورش ابتدا پرداختن به مسائل پرورشی و سپس کیفیت‌بخشی به بحث آموزش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مسائل پرورشی نیز مقدم‌ترین کار بحث اقامه نماز است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

عسکری تصریح کرد: در برخی مدرسه‌ها به ویژه در مناطق روستایی کمبود فضای فیزیکی سبب اقامه نشدن این فریضه الهی است که می‌طلبد مسئولان امر در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

این مسئول ابراز داشت: 45 امام جماعت مرد و 55 امام جماعت زن در سطح مدرسه‌های شهرستان برای برپایی نماز جماعت حضور دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت بیان داشت: جشن تکلیف دختران مقطع سوم ابتدایی و پسران مقطع سوم راهنمایی نیز هر ساله توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

وی گفت: پخش اذان، برگزاری نماز جماعت، اختصاص تابلوی ویژه نماز و برنامه زمانبندی شده برای حضور در نماز جمعه در راستای ترویج فرهنگ نماز از جمله فعالیت‌های این اداره در سطح مدرسه‌های شهرستان است.

عسکری عنوان کرد: برگزاری مسابقات احکام، اذان، انشای نماز، فراهم کردن امکانات لازم برای حضور ائمه جماعت در مدرسه‌ها، تهیه امکانات مناسب برای نمازخانه‌های آنها و شعارنویسی روی دیوار مدرسه‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده، توسط این اداره است.

این مسئول ابراز داشت: در سال گذشته ستاد اقامه نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در بحث مسابقات نماز و معارف اسلامی در میان 32 شهر و منطقه استان کرمان رتبه اول و کارشناسی قرآن این اداره نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: همه این موفقیت‌ها مرهون تلاش تمام مجموعه آموزش و پرورش است که توانسته، گامی هر چند کوچک در این زمینه بردارد.

وی اذعان داشت: از تمام پیشنهادها و انتقادهای اعضای ستاد نیز همواره استقبال می‌کنیم تا بتوانیم، فعالیت‌های گسترده‌تری در راستای ترویج فرهنگ نماز و نهادینه کردن آن در جامعه برداریم.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول