اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه کربلای مازندران خبر داد

تغییر محتوای درس آمادگی دفاعی دوره راهنمایی و دبیرستان

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه کربلای مازندران از تغییر محتوای درس آمادگی دفاعی دوره راهنمایی و دبیرستان خبر داد.

تغییر محتوای درس آمادگی دفاعی دوره راهنمایی و دبیرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محسن نجیب‌زاده بعدازظهر امروز به مناسبت فرارسیدن شهادت آیت الله مطهری و هفته معلم در جمع خبرنگاران به نقش فرهنگیان در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت:  نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل بوده است.

* یک‌هزار و  710 دانش‌آموز شهید مازندرانی

وی با بیان اینکه 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم نظام اسلامی شده است، تصریح کرد: 4 هزار شهید فرهنگی در سطح کشور برای صیانت از حریم ولایت به شهادت رسیدند.

این مسئول به یک هزار و 710 شهید دانش‌آموز مازندرانی اشاره کرد و گفت: 330 معلم شهید مازندرانی در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند.

نجیب‌زاده به تهدید نرم دشمن و نقش فرهنگیان در خنثی‌سازی این ترفندها اشاره و خاطرنشان کرد: یک میلیون فرهنگی 13 میلیون دانش آموز را در مقابل تهدید نرم دشمن واکسینه می‌کنند.

وی به برنامه‌های هفته معلم از سوی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تشکیل و تربیت حلقه‌های صالحین از برنامه‌های ویژه هفته معلم امسال است.

* فعالیت یک‌هزار و 500  فرهنگی در حلقه صالحین

نجیب زاده تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و 500 نفر از معلمان فرهیخته و بسیجی که دغدغه آنان مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن بود اقدام به رفع شبهات سیاسی و فرهنگی دانش‌آموزان کردند.

وی اضافه کرد: برای رفع شبهات دانش‌آموزان در هر مدرسه یک سرگروه از حلقه صالحین به آموزش می‌پردازند و این روش به صورت خوشه‌ای نیز ترویج می‌یابد تا با بصیرت دانش‌آموزان بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه کربلای مازندران اشاره کرد: برای تقویت سرگروه‌های حلقه صالحین 100 نفر استادیار آموزش نوین را در این بخش گذراندند.

* تغییر کتاب درسی آموزش دفاعی پسران مقطع راهنمایی و دبیرستان

وی از تغییر محتوا درس آمادگی دفاعی دوره راهنمایی و دبیرستان خبر داد و گفت: کتاب درسی آمادگی دفاعی ویژه پسران تالیف دهه نخست انقلاب است و با تغییر هجمه‌های فرهنگی نیاز است دانش‌آموزان با مقابله نوین جنگ نرم آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان مازندران با بیان اینکه 32 سرمربی فرهنگی بازنشسته در کلاس درس آمادگی دفاعی به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس می‌پردازند، خاطرنشان کرد: بیان خاطرات جنگ، انتقال ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه است.

* فعالیت 210 هزار دانش‌آموز بسیجی در مازندران

وی یادآور شد: حدود 400 هزار دانش‌آموز در مازندران به فعالیت‌های درسی می‌پردازند که حدود 210 هزار نفر آنان بسیجی ساماندهی شده هستند.

این مسئول شروع برنامه‌های ویژه هفته معلم را از 12 اردیبهشت دانست و گفت: با برگزاری صبحگاه مشترک و تجلیل از معلمان بسیجی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق فعالیت هفته معلم آغاز می‌شود.

وی عمده فعالیت‌های هفته معلم از سوی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان را فعالیت‌های فرهنگی معرفی کرد و اذعان داشت: برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته معلم به مدت یک هفته از سوی بسیج دانش‌آموزی در سطح استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول