اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین خبر داد

مردم قصرشیرین رتبه اول کتابخوانی را در استان کرمانشاه دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: بیش از 4500 نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند که معادل 18 درصد جمعیت این شهرستان است و از این حیث قصرشیرین در سطح استان کرمانشاه رتبه اول را دارد.

مردم قصرشیرین رتبه اول کتابخوانی را در استان کرمانشاه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حسین پروین در جلسه انجمن کتابخانه‌های قصرشیرین اظهار کرد: سرانه روزانه مطالعه کتاب در سال 90 در این شهرستان 30 دقیقه بوده است که با احتساب استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی و اینترنت، این میزان به 90 دقیقه افزایش می‌یابد.

پروین با بیان اینکه سرانه امانت کتاب در سال 90 به ازای هر عضو 2 جلد است و نسبت امانات کتاب برای هر نفر در طول یک سال 15 عنوان بوده است، بیان داشت: هم‌اکنون 2 باب کتابخانه عمومی در قصرشیرین وجود دارد که پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان نیست، چرا که براساس استاندارد مطالعه در کشور باید به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت یک باب کتابخانه عمومی داشته باشیم.

وی گفت: دین اسلام تأکید زیادی بر مطالعه و کتابخوانی دارد و امروز ایران اسلامی با تأکید بر آموزه‌های دینی راه ترقی در جهان را طی کرده و جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام در دنیا پذیرفته شده است.

پروین تصریح کرد: در سال 90 توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین 2 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس قصرشیرین اهدا شد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول