اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میناب سراسر عزادار دخت نبی اکرم است

توزیع ‌‌کتاب خطبه فدکیه در بین ‌عزاداران ‌مینابی

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سالروز شهادت بی‌بی دو عالم مراسم ویژه شهادت این بانوی بهشتی در میناب برگزار و مردم این شهرستان عشق و ارادت خود را نسبت به ایشان نشان دادند.

توزیع ‌‌کتاب خطبه فدکیه در بین ‌عزاداران ‌مینابی

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حضرت صدیقه‌طاهره(س) بهترین بانوی اهل زمین و شافع روز جزا است که انسان از درک اسرار وجودی این حضرت قاصر و ناتوان است.

هر ساله مراسم سوگواری و شهادت حضرت فاطمه(س) در شهرستان میناب، بخش‌ها و روستاهای آن باشکوه و عظمت ویژه و خاصی برگزار می‌شود.

در و دیوار شهر، بخش‌ها و روستاها با پارچه‌های مشکی سیاه‌پوش می‌شود و در بیش‌تر مناطق با برپایی ایستگاه صلواتی از مردم پذیرایی می‌شود.

شخصیت آسمانی حضرت زهرای اطهر(س)، ائمه هدی و فرزندان رسول گرامی اسلام در میان مردم خطه میناب که مردمانی شهره به ولایت‌مداری و عاشق اهل‌بیت(ع) هستند از جایگاه رفیع و بالایی برخوردار است.

در میناب مسجد زینبیه، ماتم قلعه، آستانه ابوالفضل(ع) احمدآباد، حسینیه خواهران پیرو حضرت زینب(س)، حسینیه سجادیه خلفی، آستانه ابوالفضل(ع)، شهمرادی و مسجد جامع امام خمینی(ره) مهم‌ترین نقاطی است که مراسم سوگواری حضرت فاطمه‌زهرا(س) در آنها برگزار می‌شود.

علاوه بر برپایی مراسم عزاداری و سوگواری ویژه شهادت بزرگ بانوی اسلام در مساجد، تکایا و حسینیه‌های سطح روستاها، مردم اقصی نقاط میناب با حضور در مسجد جامع امام خمینی(ره) این شهر و شرکت در مراسم ویژه شهادت، عشق و ارادت قلبی خود را نسبت به پاره تن رسول‌الله نشان می‌دهند.

دسته‌های عزادار و هیئت‌های زنجیرزن با نظم خاص از محله سجادیه، حسینیه میانی، بلوار امام و بلوار بسیج سینه‌زنان و زنجیرزنان به سمت مسجد جامع میناب حرکت و پس از رسیدن به مسجد در جلسه سخنرانی شرکت می‌کنند.

علی نظری کارشناس مذهبی اداره تبلیغات اسلامی میناب در این راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: برگزاری سلسله گفتمان فاطمه‌شناسی در 10 دبیرستان دخترانه و پنج مسجد سطح شهر با حضور اساتید برجسته روحانی از دفاتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی و صافی‌گلپایگانی و دفتر طرح هجرت قم از جمله اقداماتی است که در دهه دوم فاطمیه در میناب محقق شده است.

وی افزود: برپایی همایش یاس کبود با شرکت 150 نفر از بانوان در مسجد زینبیه میناب، اعزام 40 نفر روحانی به سطح شهر و مساجد بخش‌ها، فعالیت دینی 180 هیئت مذهبی در طول ایام شهادت، برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و پاسخ‌گویی به شبهات در هفت مدرسه راهنمایی و دبیرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام فاطمیه در میناب است.

مراسم سخنرانی ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور خیل عاشقان اهل‌بیت(ع) و خطیب توانا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین دهقانی‌اشکزری در مسجد جامع امام میناب برگزار و شرکت‌کنندگان و عزاداران پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر اطعام شدند.

امروز هم‌چنین یک هزار و 500 نرم افزار سخنرانی ویژه ایام فاطمیه و 2 هزار کتاب خطبه فدکیه توسط اداره تبلیغات اسلامی، بین مردم و عزاداران در میناب توزیع شد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول