اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم:

باید در حل مشکلات از اردوهای جهادی الگو گرفت

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: باید تلاش شود تا همگان از اردوهای جهادی برای حل مشکلات شهرشان و حتی کشور الگو بگیرند.

باید در حل مشکلات از اردوهای جهادی الگو گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب(ع)، مهدی مهدوی‌نژاد به همراه مسئولان سازمان بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی استان قم با حضور در دبستان جوادالائمه نیزار محل استقرار گروه جهادی آیه‌های ایثار بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآنی قم بازدید کرد و طی سخنانی اظهار داشت: روحیه جهادی روحیه‌ای بر آمد از متن دین است و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری کند، از این رو سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابعاد اردوهای جهادی باشد.
وی افزود: باید تلاش شود تا همگان از اردوهای جهادی برای حل مشکلات شهرشان و حتی کشور الگو بگیرند، اگر همه همچون بخشی از دانشجویان بخشی از وقت خود را صرف حل مشکلات دیگران کنند آنگاه خواهیم دید که چگونه سرعت حل مشکلات کشور افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: در صورت گسترش فرهنگ جهادی این پدیده می‌تواند به عنوان بخشی از یک الگوی پیشرفت به جهانیان ارائه شود.
مهدوی‌نژاد گفت: در این راستا لازم است برگزارکنندگان چنین اردوهای تلاش بیش از پیش را برای انعکاس فضای اردو و ثمرات آن به توده‌های مردم کنند؛ استفاده از تریبون‌های نماز جمعه، ائمه جماعات مساجد، برپایی کمپ‌هایی در سطح شهرها به منظور آشنایی مردم و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و استفاده از رسانه‌های جمعی بخشی از راهکارهای این هدف است.
وی با بیان اینکه یکی از ارکان اردوهای جهادی هجرت است، اظهار داشت: جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی این بستر را فراهم می‌آورد تا شرکت کنندگان بیش از پیش ضعف‌های فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنند.
وی افزود: محیط اردوی جهادی بستر مساعدی برای تمرین ترک تعلق است ولی از این بستر تنها کسانی می‌توانند استفاده کنند که آن را شناخته و به اهمیت آن پی برده باشند.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به فرمایش امام خمینی در پیام قطعنامه که فرموده‌اند «تنها کسانی با ما تا آخر خط می‌مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند»، عنوان کرد: بر این مبنا اردوی جهادی می‌تواند مقدمه‌ای بر درک حقیقی مستضعفین و آماده شدن برای ظلم‌ستیزی باشد.
ابوالفضل ملاحسنی مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم هم در این بازدید از فعالیت 30 هزار نفر روز دانشجو در قالب اردوهای جهادی در طول سال جاری خبر داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول