اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی خبر داد:

حضور 55 نخبه در اردوهای جهادی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از حضور 55 نخبه در اردوهای جهادی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت:‌ 35 نفر از این نخبگان در فروردین 90 و 20 نفر نیز در شهریور ماه سال جاری به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند.

حضور 55 نخبه در اردوهای جهادی خراسان جنوبی
سید سعیدرضا احمدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، هدف از اعزام نخبگان به اردوهای جهادی را ارتقای روحیه خدمت‌رسانی این قشر به عموم مردم و آشنا شدن با محرومیت مناطق روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: در غالب این اردوهای جهادی خدمات علمی، پژوهشی و مشاوره‌ای به مردم روستاهای محروم استان ارائه شده است.
وی از تدوین منشور اردوهای جهادی کشور توسط نخبگان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این منشور یک دستورالعمل کلی برای اردوهای جهادی و در راستای ارتقای بهره‌وری این نوع اردوها طراحی و تدوین شده است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از برگزاری طرح شهاب در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی استعدادهای برتر استان در آموزش و پرورش و در مقاطع ابتدایی در استان اجرایی می‌شود.
احمدی‌زاده ادامه داد: در این طرح با روش‌های خاص استعدادهای برتر در مدارس ابتدایی مختلف استان شناسایی می‌شود تا مورد حمایت این مجموعه قرار گیرند و استعداد این افراد بیش از پیش شکوفا شود که در حال حاضر این طرح در استان تایید شده و منتظر ابلاغ از مرکز هستیم.
وی به اقدامات صورت گرفته در این مجموعه برای حمایت از نخبگان اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات حمایت از تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان در استان است که تاکنون در استان شش طرح از سوی نخبگان ارائه شده است و دو طرح مورد تایید قرار گرفته است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: این دو طرح با اختیارات استان مشمول 3 میلیارد ریال تسهیلات با سود صفر تا هشت درصد و فرصت تنفسی دو ساله شده است.
احمدی‌زاده تشکیل این نوع تعاونی‌ها را فرصت مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای نخبگان دانست و گفت: اگر طرحی از سوی این افراد ارائه شود که نوآورانه و در راستای توسعه منطقه تهیه شود در این مجموعه مورد بررسی و حمایت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: ما قصد داریم تا پایان سال 10 شرکت تعاونی دانش‌بنیان در استان ایجاد کنیم تا بتوانیم از برکات وجود این نوع شرکت‌های تعاونی در راستای توسعه استان استفاده کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول