اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منصوری لاریجانی:

انگیزه شهدا برای عشق‌ورزی به شهادت رمزگشایی شود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه حکمت علوی گفت: باید انگیزه شهدا برای عشق‌ورزی به جنگ و شهادت رمزگشایی شود.

انگیزه شهدا برای عشق‌ورزی به شهادت رمزگشایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی صبح امروز در یادواره سرداران و 55 شهید منطقه سجادیه آمل که با مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرزاهاشم آملی و آیت‌الله ابوالقاسم فرسیو همراه بود، در مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان ابراز داشت: شهید و شاهد دو اسم اعظم الهی هستند که در دعای مجیر نیز به این امر مهم اشاره شده است.

وی افزود: خداوند با این دو اسم اعظم شهد معرفت را به جان عاشقانش می‌چشاند همانطوری که شرط چشیدن شهد معرفت، توحید و حکمت اخلاص داشتن است.

این استاد برجسته عرفان و حکمت اسلامی با اشاره به اینکه مرز بین توحید و شرک در اخلاص است، اظهار داشت: مرز بین رحمان و شیطان نیز اخلاص محسوب می‌شود زیرا آن کسانی که برای خدا خود را خالص کنند خود خداوند خلوص او را برای همیشه حفظ می‌کند.

منصوری لاریجانی عالی‌ترین رتبه اخلاق را اخلاص قلب دانست و گفت: باید در طول شبانه‌روز ساعاتی را با شهدا خلوت کنیم و با رفتن بر سر مزار آنها بخواهیم تا از آن حال معنوی که خداوند به آنها عطا کرده نصیب ما هم شود.

وی در بیان عرفان و معرفت حضرت زهرا (س) و شهادت آن بانوی بزرگ اسلام بیان داشت: شهدا می‌توانند با توجه به آبروی بی‌حدی که در مقابل خداوند دارند غبار غفلت و حجاب‌های نفسانی را از جان و قلب ما پاک کنند.

مدیر موسسه حکمت علوی با اعلام اینکه باید انگیزه شهدا برای عشق‌ورزی به جنگ و شهادت رمزگشایی شود، اذعان داشت: شهدا به مقام والایی دست پیدا کردند که برای همیشه در نزد خداوند روزی خورده و دیگران نیز به حال و روز خوش آنها غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه باید بسیجیان و سپاهیان ما سپاهی و بسیجی بمانند، یادآور شد: هر کس باید در ساحت وجودی خود تلاش کند و اگر شیطان در جایی از وجود انسان به اندازه یک خشت کوچک اقامت گزید بدانید که او در وجود آن فرد ادعای مالکیت می‌کند.

استاد برجسته عرفان و حکمت اسلامی با اشاره به مقام والای عرفانی و روحانی آیت‌الله میرزاهاشم آملی تصریح کرد: این عالم فقیه و مرجع تقلید بزرگ جهان اسلام در رفتار، کردار، روحیات و سکنات کم نظیر بود و همیشه در مسایل اجتهاد و عرفان زبانزد خاص و عام بود.

منصوری لاریجانی با تاکید اینکه آیت‌الله ابوالقاسم فرسیو نیز شخصیت والایی بود، گفت: این عالم بزرگوار در قاطع‌گرایی، زهد و پارسایی شهره بود البته باید زندگینامه این بزرگواران به تعداد کثیری چاپ و توزیع شود تا نسل جوان ما از همه جوانب زندگانی پربرکت‌‌شان الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول