اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی آسمان در سالروز شهادت شما گریه می‌کند مادر...

خبرگزاری فارس: از روزهای گذشته شهرها و روستاها، خیابان‌ها و کوچه‌ها، زن و مرد و همه و همه در سالروز شهادت شما رخت عزا به تن کرده بودند و حتی آسمان بیرجند هم عصر امروز در سالروز شهادت شما گریه کرد مادر.

وقتی آسمان در سالروز شهادت شما گریه می‌کند مادر...

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فهم و عقل ما از تشخیص مقام معنوی سرور زنان عالم، فاطمة زهرا(س) عاجز و ناتوان است و یارای درک قدر و منزلت او را ندارد.

او که محبوبترین مردم و عزیزترین فرزند در نزد رسول اکرم(ص) بود، به گونه‌ای در دل پدر جای داشت که پیامبر(ص) در هنگام مسافرت، آخرین وداعش با او بود و زمانی که از سفر بر می‌گشت اول به ملاقات فاطمه(س) می شتافت.

حضرت محمد (ص) می‌فرماید: 'فاطمه' پاره تن من است، هر کس او را خشنود کند، مرا خشنود ساخته و هر کس او را آزار دهد، مرا آزرده است.

و مولای شیعیان عالم امیرالمومنین(ع) در وصف همسرش چنین می‌فرماید 'وقتی به خانه می‌آمدم و به زهرا می‌نگریستم، تمام غم و غصه‌هایم بر طرف می‌شد.

آری او در کمال صداقت، خانه علی(ع) را کانونی از صفا و صمیمیت ساخته بود و در دامان عفیف او بود که هادیان مکتب ولایت پرورش یافتند تا به ما درس بندگی و عشق به معبود را بیاموزند.

آری مادر، شیعیان و محبین شما وقتی زندگی سراسر معرفت‌تان را مطالعه می‌کنند حق دارند در سالروز شهادت شما گریه کنند.

زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر و همه و همه از روزهای گذشته در شهرها و روستاها، خیابان‌ها و کوچه‌ها رخت عزا به تن کرده بودند و امروز در راستای فرمایش فرزند شما آمدند تا فاطمیه را عاشورایی برگزار کنند و به حق چنین کردند.

حتی آسمان بیرجند هم عصر امروز در سالروز شهادت شما گریه کرد مادر.

آری شیعیان و محبین شما امروز برای تعجیل فرزندتان هم دعا کردند تا بیایند و قبر مطهر شما را نشان دهند.

---

یادداشت از احسان مداح

---

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول