اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح "جابرابن‌حیان"

8 اثر از دماوند به جشنواره استانی راه یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از راهیابی هشت اثر دانش‏آموزان دماوندی به جشنواره استانی در طرح "جابرابن‏حیان" خبر داد.

8 اثر از دماوند به جشنواره استانی راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران سیدقاسم حسینی ظهر امروز در دومین دوره جشنواره جابرابن‌حیان در شرق استان تهران اظهار داشت: باید پیش از هر موضوعی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را با به امت اسلامی ایران تسلیت عرض کرد و از خداوند متعال خواست تا ما را رهروی واقعی آن حضرت قرار دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان دماوند با راهیابی هشت پژوهش دانش‏آموزان خود به جشنواره جابرابن‏حیان در استان تهران درخشش خوبی در این رویداد علمی داشت.

حسینی اضافه کرد: این طرح یکی از هشت طرح پژوهشی مورد تاکید و اجرای وزارت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: در این طرح نسل نوجوان ایران اسلامی با شکوفایی خلاقیت‏های ذاتی برای زندگی در اجتماع امروز و آینده آماده می‏شود.

وی روش‏های پیشین آموزشی را ناکارآمد خواند و افزود: بدون شک، ورود به آینده با سود جستن از روش‏های گذشته امکان‏پذیر نیست و طرح‏هایی نظیر جابرابن‌حیان به نوعی گریز از جهان امروز به دنیای پیشرفته آینده است.

حسینی با اشاره به درخشش دانش‏آموزان دماوندی در طرح جابرابن‌حیان گفت: نزدیک به 150 طرح از سوی دانش‏آموزان دماوندی برای جشنواره استانی جابرابن‏حیان ارسال شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: از بین این تعداد اثر، هشت پژوهش به دور پایانی راه یافت.

وی با تاکید بر هم‏زمانی اجرای طرح‏های علمی با اخلاقیات خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه‏های دین مبین اسلام، دستیابی به قلل رفیع دانش بدون وجود اخلاقیات ارزشی پیدا نمی‏کند.

حسینی ادامه داد: از این رو باید دانش‏آموزان شهرستان دماوند هم‏زمان با کسب دانش، حرکت به سوی معنویات و اخلاقیات را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول