اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف گرامیداشت ایام فاطمیه صورت گرفت

برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر بانوان در شادگان

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره استانی شعر عربی و فارسی بانوان با عنوان "ریحانه" با هدف گرامیداشت ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر بانوان در شادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان ظهر امروز در مراسم برگزاری نخستین جشنواره شعر عربی و فارسی ریحانه که با حضور بانوان شاعر استان خوزستان و جمعی از عاشقان شعر و ادب و همچنین امام جمعه این منطقه در محل تالار ابن‌سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: در جشنواره شعر "ریحانه" مضمون اشعار به دو زبان عربی و فارسی، وصف حضرت صدیقه کبری (س)، ذکر خصال و صفات آن بانوی بزرگ بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در سطح استان خوزستان برای نخستین‌بار سختی‌های زیادی به دنبال داشته است، گفت: شعر در شهرستان شادگان جایگاه خاصی دارد و در تلاش هستیم تا استعداد شعر بانوان این شهرستان را نیز شکوفا کنیم.

نعمت‌الله رئیسی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از اول اسفندماه به ادارات سراسر استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: پس از پایان مهلت فراخوان 40 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و بعد از کار داوری این آثار، 20 اثر از شاعران هفت شهرستان استان برای جشنواره برگزیده شد.

وی ادامه داد: 20 شاعر منتخب در دو نوبت صبح و بعد از ظهر اشعار خود را قرائت خواهند کرد و به تمام شاعران شرکت کننده هدایایی نیز داده خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان از بانوان شادگانی دارای استعداد شعر خواست تا با حضور در جشنواره‌ها و کلاس‌های آموزشی استعدادها و توان شعری خود را ابراز کنند.

گفتنی است اختتامیه جشنواره "ریحانه" امروز از ساعت 17 تا 19 بعدازظهر، در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستان در همین سالن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول