اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 تا 27 ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور در سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از برگزاری ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های منطقه غرب کشور در ماه جاری در سنندج خبر داد.

برگزاری ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری ظهر امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با حضور استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: استان فرهنگی کردستان پس از میزبانی موفقیت‌آمیز چهارمین جشنواره مطبوعات غرب کشور در سال 85، امسال نیز میزبانی ششمین دوره این جشنواره را با اضافه شدن خبرگزاری‌های منطقه غرب کشور برعهده دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج ترویج فرهنگ روزنامه‌خوانی، تبیین جایگاه و نقش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران منطقه در سطح ملی و محلی و انعکاس دستاوردها و فعالیت‌های مطبوعاتی نشریات غرب کشور، ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه مطبوعات محلی، بررسی وضعیت صنفی روزنامه‌نگاران غرب کشور، تشکیل بانک جامع اطلاعات رسانه در منطقه و اجرایی کردن کمیته‌های تخصصی دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر فعالیت مطبوعات غرب کشور از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

گوهری اضافه کرد: برگزاری بهتر این جشنواره منطقه‌ای نیازمند حمایت‌های مادی و تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در ادامه تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت، طرح و گرافیک، عکس، طنز، گزارش(خبری و تصویری)، خبری، تصویری (کاریکاتور، مکتوب)، مصاحبه، تیتر، خبر، کودک و نوجوان و بخش ویژه برگزار می‌شود.

* برگزاری نخستین دهه فرهنگ رضوی در سنندج

وی در ادامه برگزاری دهه فرهنگ رضوی در خرداد ماه امسال در سنندج را یادآور شد و گفت: در این برنامه فرهنگی استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان حضور خواهند داشت.

گوهری افزود: در دهه فرهنگ رضوی هنرمندان استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام به هنرنمایی و عرضه محصولات فرهنگی مروج و مبلغ فرهنگ رضوی خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام شب فرهنگ رضوی با ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا(ع) در جوار بی‌بی هاجره خاتون خواهر بزرگوارشان در سنندج با حضور شعرای غرب کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج در پایان تجلیل از مفاخر فرهنگی و خادمان امام رضا(ع)، برگزاری شب‌های فرهنگ رضوی در تمام شهرستان‌های استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگ رضوی در شهرهای سنندج، قروه و بیجار، برگزاری شب شعر کردی رضوی، اجرای عمومی نمایش منتخب تئاتر رضوی و اکران فیلم‌های منتخب فیلم کوتاه رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه فرهنگ رضوی عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول