اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نواهای آیینی صدا و سیما:

جشنواره نغمه‌های آسمانی به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نواهای آیینی سازمان صدا و سیما گفت: برای اولین بار جشنواره نغمه‌های آسمانی به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.

جشنواره نغمه‌های آسمانی به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم طاهری پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: در کنار برگزاری نخستین جشنواره نغمه‌های آیینی نغمه‌های آسمانی نیز طراحی شده که به آیین‌های مختلف داخل کشور می‌پردازد.

وی با یادآوری اینکه جشنواره نغمه‌های آسمانی در سه دوره گذشته موفق و مناسب برگزار شده است، افزود: برای اولین بار در دور چهارم برگزاری این جشنواره، شکل برگزاری به گونه بین‌المللی است به طوری که برای 800 کانون، نهاد و سازمان فراخوان و آیین‌نامه برگزاری جشنواره ارسال شده است.

این مسئول بیان داشت:‌ با ارتباط‌ گیری از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 50 کشور برای حضور در این جشنواره بین‌المللی اعلام آمادگی کردند که بقیه اقدامات نیز با هماهنگی مرکز بین‌المللی سازمان صدا و سیما در حال انجام است.

وی گفت: پیش از این قرار بود اواخر خرداد ماه این جشنواره برگزار شود اما در تلاش هستیم هفته آخر ماه رجب و تقارن این ایام با موضوع جشنواره شاهد برپایی آن باشیم.

طاهری رشته‌های برگزاری این جشنواره را اذان، همخوانی، ابتهال، قرآن کریم و برخی دیگر از رشته‌های مرتبط اعلام کرد و افزود: سعی داریم با نغمه‌سازی و آهنگ‌سازی مناسب این جشنواره در موضوعات مختلف برگزار شود که بخش ویژه آن نیز موضوع بیداری اسلامی و مقالات پژوهشی است.

مدیرکل نغمات آیینی سازمان صدا و سیما اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در قالب تیزر، آنونس، روزنامه جام جم، و سایت اداره کل نغمات منتشر شده که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آن ثبت نام کرده و آیین‌نامه داوری را نیز مطالعه کنند.

وی ادامه داد: در برگزاری این جشنواره هیچ محدودیت ارسال آثار وجود ندارد و هر کس می‌تواند چندین اثر را به دبیر‌خانه جشنواره ارسال کند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ در این جشنواره افراد می‌توانند به صورت صوتی و اینترنتی  آثار خود را ارسال کنند و اگر در مرحله داوری ضرورت ایجاب کرد ما از شرکت‌کننده دعوت می‌کنیم تا با حضور در تهران به اجرای برنامه بپردازد.

طاهری بیان داشت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت هزار نفری را در برگزاری این جشنواره شاهد و ناظر باشیم و با توجه به تحولات منطقه‌ای و بیداری اسلامی، این جشنواره حرکتی بی‌نظیر در جهان اسلام و ایجاد رقابت در بخش‌های مختلف به ویژه اذان شیعه و سنی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نغمات آیینی سازمان صدا و سیما در پایان ابراز داشت: در این جشنواره تلاش خواهیم کرد تا از پیشکسوتان این عرصه تجلیل کنیم که سال‌هاست در داخل و خارج از کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول