اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 350 دانش‌آموز گیلانی

جشنواره استانی مسابقات ادبی در صومعه‌سرا پایان یافت

خبرگزاری فارس: سی‌امین دوره جشنواره دانش‌آموزی مسابقات ادبی مرحله استانی یادواره دکتر غلامرضا رحمدل با شرکت 350 دانش‌آموز گیلانی به میزبانی صومعه‌سرا پایان یافت.

جشنواره استانی مسابقات ادبی در صومعه‌سرا پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، دبیر جشنواره دانش‌آموزی مسابقات ادبی عصر امروز در جریان مرحله پایانی مسابقات ادبی مرحله استانی با نام یادواره دکتر غلامرضا رحمدل در منطقه تولم‌شهر این شهرستان اظهار کرد: این جشنواره در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت جاری با شرکت 350 نفر از دانش‌آموزان سراسر گیلان به صورت حضوری برگزار شد.

پرویز امیدی، رشته‌های شعر، داستان، مطالعه و تحقیق  را از جمله مراحل این مسابقات عنوان کرد و افزود: مسابقات در دبیرستان نمونه دولتی حضرت فاطمه زهرا(س) صومعه‌سرا برگزار شده است.

وی با اشاره به نحوه شرکت و پذیرش دانش‌آموزان برای حضور در سی‌امین دوره مسابقات ادبی، اذعان کرد: بالغ بر 976 اثر ادبی دانش‌آموزان و فرهنگیان از شهرستان‌ها و مناطق مختلف گیلان در مرحله غیر حضوری به دبیرخانه ستاد جشنواره ادبی در صومعه‌سرا ارسال شد.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی مسابقات ادبی ادامه داد: از تاریخ 23 تا 27 فروردین امسال این آثار با همکاری داورانی از شهرهای مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت که نفرات برگزیده دانش‌آموزی در دور دوم این مسابقات به صورت حضوری از آثار خود دفاع کردند.

وی با  بیان اینکه در مرحله غیر حضوری در بخش فرهنگیان 223 اثر با محوریت شعر، مقاله‌های پژوهشی و داستانی به این دبیرخانه ارسال شد، اضافه کرد: از این تعداد 41 اثر در حوزه شعر، 33 اثر در بخش داستان و 149 اثر نیز در بخش مقاله‌های پژوهشی بود.

امیدی، تعداد آثار ارسال شده دانش‌آموزان در مرحله غیرحضوری بخش داستان را 264 اثر، در بخش شعر 193 اثر، در بخش مطالعه و تحقیق 149 اثر و در بخش نشریه دیواری 108 اثر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد 513 اثر مربوط به دانش‌آموزان دختر و 219 اثر مربوط به دانش‌آموزان پسر است.

وی، سطح کیفی این دوره از مسابقات را خوب توصیف کرد و افزود: بیشتر داوران حاضر از اساتید دانشگاه‌ها و مدرسان برجسته آموزش و پرورش‌ها هستند.

به گفته کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش صومعه‌سرا، در پایان این دوره از مسابقات، نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابند.

به گزارش فارس، سی‌امین دوره مسابقات ادبی دانش‌آموزان دختر و پسر گیلان پس از دو روز رقابت عصر امروز در صومعه‌سرا به کار خود پایان داد و نفرات برگزیده این رقابت‌ها در روزهای آینده با نظر قطعی داوران اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول