اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات:

ظرفیت زکات فطریه کشور 130 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات گفت: میزان ظرفیت زکات فطریه در کشور 130 میلیارد تومان است.

ظرفیت زکات فطریه کشور 130 میلیارد تومان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین نبی لو بعد از ظهر امروز در همایش زکات استان آذربایجان غربی که با حضور ائمه جمعه تمام شهرستان های آذربایجان غربی و عاملان زکات این استان در مصلی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 100 میلیارد تومان در بحث اطعام، کفاره و اکرام ایتام زکات به ستاد زکات کشور رسیده است.

وی با اشاره به طرح های در دست اقدام ستاد زکات کشور، تصریح کرد: بعضی از مواردی که برای رفع مشکلات معنوی و مادی مردم در مسجد می تواند عملیاتی شود باید تحقق یابد.

این مسئول افزود: باید امامان جماعات مرجع امور مردم باشند و بر این اساس این موضوع را به عنوان طرح در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز نیز مطالعاتی کرده ایم.

نبی لو با بیان اینکه مشابه چنین طرحی در استانها نیز پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: این امر می تواند با توجه به فرهنگ هر منطقه اجرایی شود.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح برای هر مسجد محدوده ای به عنوان همسایگان مسجد قائل می شویم و چیزی که کمیته امداد میتواند انجام دهد احیای سنت های حسنه در جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان کمیته امام خمینی ( ره ) بر این باور هستند که ظرفیت مادی نماز به مساجد برگردد، گفت: در این صورت زکات با محوریت امامان جماعت هزینه می شود.

نبی لو ادامه داد: بر این اساس باید ساز و کاری فراهم شود که تمام زکات دهندگان و خیران هر منطقه به سوی مسجد هدایت شوند.

وی با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر مسئولان استان در بحث زکات، اعلام کرد: ظرفیت زکات استان آذربایجان غربی 20 میلیارد تومان در سال است که بخش اندکی از آن جمع آوری می شود و لازم است تا مسئولان نیز در این زمینه وارد گود شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول