اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی خبر داد

‌پیش‌بینی جمع‌آوری 3 میلیارد ریال زکات در خوی طی سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی گفت: 3 میلیارد ریال زکات برای امسال پیش‌بینی شده است.

‌پیش‌بینی جمع‌آوری 3 میلیارد ریال زکات در خوی طی سال جاری

 به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، رحیم سهندی ‌در جلسه شورای زکات خوی اظهار داشت: سال گذشته از محل زکات فطره 2 میلیارد ریال جمع‌آوری شد که در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: مبلغ 630 میلیون ریال زکات و میزان 280 میلیون ریال زکات مستحبی از روستاییان شهرستان خوی جمع‌آوری شده است.

این مسئول با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده برای کمک به نیازمندان، انجام طرح‌های عام‌المنفعه نظیر ساخت مسجد، غسالخانه، مدرسه، خانه عالم و اموری که به منظور ترویج دین موثر باشد، هزینه می‌شود، افزود: ساخت مسجد در روستاهای پیرکندی، قره‌آغاج صفائیه و قره‌شعبان و همچنین ساخت غسالخانه در روستای ولدیان از جمله پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال 90 به شمار می‌روند.

سهندی با اشاره به قانون زکات اضافه کرد: قانون زکات به منظور تشویق مردم به ادای فریضه زکات از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید و ستادهای زکات را به شورای مرکزی زکات ارتقا داده است.

به گفته وی بر اساس این قانون دولت مجاز است بنا بر پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) حداقل معادل ریالی زکات جمع‌آوری شده در هر سال را به علاوه 10 درصد در بودجه سال بعد پیش‌بینی کرده و در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور مصارف اهداف این قانون قرار دهد.

وی در ادامه با بیان این که مبلغ 380 میلیون ریال تشویقی سال گذشته هنوز پرداخت نشده، از فرماندار خوی درخواست کرد تشویقی معوقه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

دبیرشورای زکات خوی اظهار امیدواری کرد با همکاری تمام اعضای شورا بتوانیم رسالت خود را در عمل به این فریضه به نحو احسن انجام دهیم.

سهندی همچنین پیشنهاد داد به منظور فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به ادای فریضه زکات یکی از خیابان‌های اصلی و میادین شهر به نام زکات نامگذاری شود که مقرر شد در نخستین جلسه شورای نامگذاری شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول