اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان بوشهر خبر داد

اختصاص زکات جمع‌آوری شده برای آبادانی روستاها

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات استان بوشهر گفت: زکات جمع‌آوری شده در استان برای عمران و آبادانی روستاها هزینه خواهد شد.

اختصاص زکات جمع‌آوری شده برای آبادانی روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر رکنی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران شهرستان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر همیشه زکات پرداخت می‌شده ولی از سال 84 به دستور حجت‌الاسلام قرائتی کمیته امداد کار جمع‌آوری زکات را به صورت مدرن آغاز کرد و هر ساله رشد خوبی داشته است.

وی به پرداخت معادل زکات جمع‌آوری شده برای  عمران و آبادی روستا به عنوان تشویق کشاورزان اشاره کرد و گفت: روند جمع‌آوری زکات در استان بوشهر از سال 84 تاکنون رشد بسیار خوبی داشته و از 5 میلیون تومان به یک‌میلیارد تومان رسیده است.

مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر نیز گفت: زکات در ردیف نماز قرار دارد و بسیار حائز اهمیت است و همه باید در پاکی مال خود دقت کنیم.

علی حیدری با اشاره به رویکرد جدید امداد و فعالیت‌های امداد در بخش‌ها و سرفصل‌های مختلف به‌ویژه طرح توانمندسازی مددجویان گفت: تلاش کمیته امداد برای ترویج فرهنگ زکات جدی است و در این راستا به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کردیم.

حیدری در ادامه ترویج فرهنگ زکات را در میان اقشار مختلف جامعه امری ضروری برای روحانیون و مبلغین دانست و افزود: زکات از واجبات دین است و جامعه‌ای که در انجام مستحبات همچون جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان پیشتاز است، شایسته نیست که واجبات دین خود را ترک کرده و یا در انجام آن سهل‌انگاری کند.

وی گفت: همه باید در پاکی مال خود دقت کنیم و مال پاک، مالی است که زکات آن پرداخت شده باشد.

صالح رحیمی بخشدار مرکزی بوشهر نیز در این جلسه با اشاره به رفع مشکلات آب و برق منطقه و توسعه کشاورزی خواستار پرداخت زکات توسط کشاورزان روستا شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول