اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم خرداد امسال

همایش زکات در تویسرکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: همایش زکات با هدف احیا و نهادینه شدن این مهم نیمه خرداد سال جاری در تویسرکان برگزار می‌شود.

همایش زکات در تویسرکان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد احیای زکات در شهرستان تویسرکان اظهار داشت: احیای زکات در سطوح مختلف جامعه مستلزم برنامه‌ریزی و آگاه‌سازی مردم در خصوص روند چگونگی و چیستی این مهم است.

وی با تأکید بر اینکه با پرداخت کامل زکات درصد زیادی از مشکل فقر در شهرستان رفع می‌شود، افزود: با توجه به اراضی زیر کشت، توانمندی و ظرفیت‌های موجود در تویسرکان مردم باید مبلغ 4 میلیارد تومان زکات پرداخت کنند.

امام جمعه تویسرکان افزود: شهرستان تویسرکان با پیشینه غنی مذهبی دارای مردمی معتقد و ایمانی است که در همه عرصه‌های دینی پیشقدم و موفق حاضر شدند.

وی عملکرد ضعیف مسئولان امر را دلیل اصلی عدم پرداخت زکات از سوی مردم عنوان کرد و ابراز داشت: بازنگری برنامه‌های اجرایی زکات به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در توسعه امور و کاهش ناهنجاری‌های جامعه لازم است.

ارزنده از برگزاری همایش زکات در شهرستان تویسرکان خبر داد و تصریح کرد: همایش زکات با هدف احیا و نهادینه شدن این مهم در نیمه خرداد سال جاری در تویسرکان برگزار می‌شود.

وی استفاده از ابزار هنر برای تبلیغ و آگاه‌سازی در راستای احیای زکات با بهره‌مندی کارشناسان امر در حوزه‌های مختلف را یک راهکار راهبردی خواند و خاطرنشان کرد: همه هنرمندان در رشته‌های مختلف می‌توانند آثار خود را با موضوع زکات به دبیرخانه شورای زکات در شهرستان ارسال کنند.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) مسجد الزهراء در شهرک نیروی انتظامی شهر تویسرکان در زمینی به مساحت 250 متر مربع کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین ساخت مسجد شهرک نیروی انتظامی از سوی یکی از شهروندان تویسرکان اهدا شده است، یادآور شد: بخشی از هزینه ساخت مسجدالزهراء نیز از فروش منزل شخصی خیران شهرستان تأمین شده است.

ارزنده از نامگذاری یکی از میادین شهرستان به نام زکات خبر داد و گفت: پس از رایزنی با مسئولان امر یکی از میادین در حال ساخت شهر تویسرکان به نام میدان زکات نامگذاری و روز همایش زکات پرده‌برداری خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه مسئله زکات نباید تحت تاثیر جناح‌بازی‌ها قرار گیرد گفت: تلاش کنیم با بهره‌برداری درست از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها گام‌های مؤثر و ماندگاری را در جاری‌سازی زکات در تمام زوایای زندگی مردم برداریم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول