اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان:

زکات ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: زکات به عنوان یک ابزار حکومتی در اختیار حاکم اسلامی به منظور تحقق عدالت اجتماعی است.

زکات ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی است

محسن مسعودیان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: زکات ساز و کار و ابزاری برای فقرزدایی در جامعه است.

وی افزود: زکات به دلیل ایجاد تعامل اجتماعی و عدالت اقتصادی در قرآن مجید مطرح شده که جامعه را به سمت و سوی متوازن سوق می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان به واژه‌های محرومیت‌زدایی در قرآن به منظور فقرزدایی اشاره کرد و بیان داشت: زکات در صدر اسلام یک جنبه موردی بود که از سوی پیامبر رعایت می‌شد اما اکنون مبحث فقرزدایی یک سازماندهی تشکیلاتی به خود گرفته است.

مسعودیان‌راد گفت: هدف اجتماعی از زکات، تحقق عدالت اجتماعی است و آثار و برکات فراوانی دارد که به جنبه فردی و شخصی باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: زکات زمینه ساز رشد و نمو انسان است که شخصیت درون انسان با پرداخت زکات به تکامل می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان افزود: احیای زکات به عنوان یک مدل نظام اقتصادی محسوب می‌شود که در نظام اسلامی مطرح شده است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه زکات در کنار نماز 32 بار در قرآن مجید آمده و در یک راستا قرار دارند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 84، حجت‌الاسلام محسن قرائتی را به عنوان مسئول احیای زکات در سطح کشور معرفی کرد و کمیته امداد به عنوان دبیر و مجری این برنامه انتخاب شد که تاکنون آثار و برکات فراوانی داشته و نمونه بارز آن احیای فرهنگ قرآنی و فریضه دینی است.

وی اضافه کرد: زکات ابزاری برای انسجام و مشارکت در بین مردم و کمیته امداد است که این مشارکت به عنوان شاخص برای میزان توسعه جامعه است و کمیته امداد نقش بسزایی در این امر دارد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان گفت: درآمد حاصل از زکات در ابعاد معیشتی مددجویان و امور عمرانی و توسعه پروژه‌های مددجویان صرف می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول