اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

مشارکت همه روستاها در پرداخت زکات ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها 300 روستا در این استان در امر پرداخت زکات فعال هستند، گفت: مشارکت همه روستاها در پرداخت زکات امری ضروری است که باید توجه بیشتری به آن شود.

مشارکت همه روستاها در پرداخت زکات ضروری است

عبدالمجید فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: اعتمادسازی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد است که موجب مشارکت بیشتر مردم به‌ویژه در امر زکات خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هزینه‌کرد صحیح زکات و اختصاص آن به روستاهای زکات‌دهنده در افزایش انگیزه و اعتماد مردم بسیار مؤثر است که کمیته امداد برای افزایش این اعتماد تلاش می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر رشد 137 درصدی جمع‌آوری زکات در این استان بیان داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در کنار پرداخت زکات، هدفمندی آن به منظور اثربخشی نقش زکات در عمران و آبادانی مناطق زکات‌دهنده است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی گفت: مبلغ جمع‌‌آوری شده زکات در سال گذشته 5 میلیارد و 969 میلیون ریال بوده که امید است در سال جاری رشد چشمگیری داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه تعداد روستاهای زکات‌دهنده به نسبت مجموع روستاهای این استان به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست، تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در این بخش جا برای کار کردن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: از تعداد یک‌هزار و 970 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد، 300 روستا در امر زکات مشارکت دارند که امید است این رقم افزایش قابل توجهی پیدا کند.

این مسئول حمایتی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال کردن همه روستاهای این استان در امر خیر پرداخت زکات را یکی از برنامه‌های این نهاد دانست که با همکاری و مشارکت همه مردم، عاملین، روحانیون و معلمان محقق خواهد شد.

فرهادی گفت: انتظار می‌رود در این استان همه روستاها و مناطق در امر زکات مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت زکات و تاکید مبانی دینی تصریح کرد: همه زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در امورات عمران و آبادانی و مواردی که به لحاظ شرعی مجاز دانسته شده، هزینه می‌شوند که این موضوع می‌تواند انگیزه افراد را برای پرداخت زکات بیشتر کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول