اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه خبر داد

رشد 163 درصدی جمع‌آوری زکات در اشنویه‌

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در اشنویه در مقایسه با سال گذشته 163 درصد رشد دارد.

رشد 163 درصدی جمع‌آوری زکات در اشنویه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، اکبر اسکندرزاده شنبه شب در جلسه ستاد زکات این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته در شهرستان اشنویه یک میلیارد و 108 میلیون ریال زکات در قالب صندوق‌های صدقات، جشن‌های گوناگون، خیرات و سایر مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: از محل زکات جمع‌آوری شده از مردم، امسال شش طرح عمرانی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مسئول این کمک‌ها برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه، اشتغال‌زایی، دستگیری از نیازمندان، تامین جهیزیه، ازدواج و سایر امور هزینه می‌شود.

اسکندرزاده با بیان اینکه یکی از وظایف قطعی و مهم حکومت‌های اسلامی احیای مسئله زکات است، اظهار داشت: زکات در حقیقت موجب حذف فاصله‌های طبقاتی در میان مردم جامعه می‌شود.

این مسئول به اهمیت پرداخت و ترویج سنت حسنه زکات اشاره کرد و گفت: زکات پشتوانه مالی برنامه‏‌های اجتماعی است و در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی انسان‌ها نقش بسزایی دارد.

وی از زکات به عنوان کلید دریافت رحمت الهی در روزی نام برد و افزود: پرداخت زکات درهای بهشت را به روی انسان‌ها می‌گشاید و موجب سعادتمندی آنان در دنیا و آخرت می‌شود.

به گفته مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه دین مبین اسلام همواره بر درآمد مساوی مسلمانان تأکید دارد و برقراری این توازن در سایه پرداخت زکات و خمس امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به برکات توجه به زکات، ترویج این فریضه الهی را سبب خیر و برکت در جامعه دانست و از مسئولان مربوطه خواست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادارات، نهاد‌ها، هیئت‌های مذهبی در راستای نهادینه کردن زکات بیش از پیش اقدام کنند.

اسکندرزاده اظهار داشت: با پرداخت زکات ‌ارتباط‌ عاطفی میان افراد عمیق‏تر می‌شود و در سایه اجرای این فریضه الهی است که برادری و برابری تقویت و شاهد تعمیق روابط در جامعه خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اهمیت و نقش زکات در رفع فقر و تنگدستی گفت: پرداخت زکات سبب افزایش مال و ثروت و فراوانی روزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌یکی از نهادهای بسیار موفق در زمینه ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و توانمندسازی محرومان جامعه دارد.

به گفته این مسئول این نهاد مقدس در زمینه جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن در راستای رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرها و روستاهای این شهرستان به بهترین شکل ممکن عمل کرده و امیدواریم در سال جدید نیز شاهد تلاش بیش از پیش فعالان این نهاد مقدس باشیم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول