اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

خسارت 57 میلیارد ریالی تاسیسات آبی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تاکنون میزان خسارت تاسیسات آبی این استان ناشی از سیلاب اخیر را بالغ بر 57 میلیارد ریال اعلام کرد.

خسارت 57 میلیارد ریالی تاسیسات آبی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیف‌الله آقا بیگی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه کمیته بحران آب شرکت آب منطقه‌ای گیلان به روند رسیدگی بازسازی تاسیسات آبی حادثه دیده ناشی از سیلاب اخیر استان اشاره کرد.

وی، اظهار کرد: از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم در کنار آب منطقه‌ای گیلان برای رسیدگی همه جانبه به مسایل پیش آمده تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق آسیب دیده از سیلاب به‌کار گیرند.

این مسئول، ادامه داد: اگر اعتقاد داریم که کشاورزی محور توسعه گیلان است بنابراین باید برای پایداری در بازسازی و بسترسازی مناسب تمام مسئولان پای کار باشند.

وی، درباره بهره‌گیری مناسب از زمان و شرایط ویژه آب در استان خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط گیلان هنوز شخم اولیه صورت نگرفته است و انتظار می‌رود کشاورزان حداکثر تا 7 اردیبهشت جاری شخم نخست زمین‌ها را انجام دهند و با تکمیل مراحل شخم و آب‌تخت کردن مزارع به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حداکثر در بازه زمانی 15 تا 20 اردیبهشت نشای زمین‌های شالیزاری استان انجام شود.

آقا بیگی به میزان خسارت وارده ناشی از سیل اخیر در تاسیسات آبی استان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون در سیل اخیر بالغ بر 57 میلیارد ریال به تاسیسات آبی گیلان خسارت وارد آمد که بخش زیادی از آن متعلق به منطقه فومنات است و امیدواریم بتوانیم با تامین و جذب اعتبار لازم و همکاری همه جانبه دیگر دستگاه‌ها در اسرع وقت آرامش را به ساکنان مناطق آسیب دیده برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری تاکید بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارند بنابراین باید با تلاش شبانه‌روزی و همت مضاعف از سرمایه‌های استان که کشاورزان هستند حمایت لازم را به عمل آوریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اذعان کرد: در صورت همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط دوره طلایی کشت برنج را برای سال 91 پیش‌بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول