اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گیلان خبر داد

خسارت 1.5 میلیارد تومانی سیل به گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل مدیریت بحران گیلان گفت: سیل بیش از 1.5 میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد.

خسارت 1.5 میلیارد تومانی سیل به گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، افشین عزیزی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: به دلیل شدت بارش باران در بیشتر نقاط استان سیل جاری شده است.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف گیلان دچار سیل‌زدگی شده است، تصریح کرد: هنوز به صورت کامل حجم و طغیان آب فروکش نکرده است.

این مسئول، ادامه داد: از همان ساعات اولیه اقدام‌هایی به ریاست فرمانداران شهرستان‌ها صورت گرفت و مشکل اضطراری برطرف شده و عبور و مرور جریان دارد.

وی، با اشاره به اینکه آب از ارتفاعات به طرف جلگه در حرکت است، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با کمک اداره کل راه و شهرسازی، نیروهای امدادگر هلال احمر، فرمانداران و انتظامی خسارت‌ها را به حداقل برسانیم و تاکنون تلفات جانی نداشتیم.

عزیزی، از آسیب 20 تا 40 درصدی 120 واحد روستایی در گیلان خبر داد و یادآور شد: واحدهای در معرض خطر را اسکان اضطراری دادیم و تعداد زیادی از خانواده‌های روستایی با فروکش کردن آب می‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

وی، میزان خسارت سیل به گیلان را تاکنون بالغ بر 1.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هنوز برآورد نهایی صورت نگرفته است.

به گفته این مسئول، سیل راه روستایی 15 روستای سیاه‌مزگی شفت، راه روستایی 120 خانوار سیاهکل، املش، ماسوله، رودبار، صومعه‌سرا و... را قطع کرده است.

جمعیت هلال احمر گیلان نیز تاکنون بیش از 66 امدادگر را به نقاط مختلف سیل‌زده گیلان اعزام کرده که بیشترین نیروها در ماسوله مستقر یافتند.

راه فومن به ماسوله همچنان مسدود است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول