اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خبر داد

پیش‌بینی ورود 3500 وسیله نقلیه به محدوده طرح ترافیک

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تعداد ورودی‌ها به محدوده طرح ترافیک 3 هزار و 500 وسیله نقلیه خواهد بود.

پیش‌بینی ورود 3500 وسیله نقلیه به محدوده طرح ترافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد حضرت‌پور شامگاه دوشنبه در جلسه شورای شهر ارومیه اظهار داشت: بیشترین درصد خودروهای وارده به محدوده طرح ترافیک وسایل نقلیه شخصی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح به علت ترافیک سنگین، وضعیت آلودگی هوا، تقاضای سفر زیاد به مناطق مرکزی شهر و مشکلات کمبود فضای خودرو و پارکینگ اجرا می‌شود، افزود: طرح زوج و فرد محدوده‌های ترافیک شهر ارومیه به منظور رفع تراکم تردد وسایط نقلیه در مناطق مرکزی شهر از ابتدای اردیبهشت ماه به اجرا گذاشته شد که شامل خیابان امام به عنوان بافت مرکزی شهر و خیابان‌های منتهی به آن می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت اطلاعات جامع که در 15 اردیبهشت به جمع‌بندی نهایی می‌رسد به ظرفیت فروش تراکم اقدام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه از صدور مجوز سهمیه برای تردد خودروهای ادارات و سازمان‌ها در محدوده طرح خبر داد و افزود: با اجرای طرح محدوده ترافیک مشکلات و معضلات ترافیکی شهر تا حدودی برطرف و سفرهای شهری مدیریت می‌شود.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات و معضلات فعلی بر اثر ورود خودروهای تک‌سرنشین به محدوده مرکزی شهر و عدم مدیریت سفرهای درون‌شهری در ساعات اوج ترافیک است.

وی اظهار داشت: طرح محدوده ترافیک با محوریت ایجاد محدودیت تردد خودرو در هسته مرکزی شهر و کاهش سفرهای درون‌شهری اجرا می‌شود.

حضرت‌پور اطلاع‌رسانی عمومی را مهم‌ترین بخش قبل از اجرای طرح در راستای کاهش تنش و پذیرش عمومی در زمان اجرا عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون از طریق تبلیغات شهری اخبار و اطلاعات مورد نیاز شهروندان منتشر و با ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در محدوده جغرافیایی طرح مکاتبه شده است.

به گفته وی خیابان‌های امام خمینی (ره)، بعثت، شهید عطایی، شهید کشتگر، خیام شمالی و خیابان سرداران از جمله محدوده این طرح هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر فرهنگ‌سازی در بین مردم نسبت به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، زمینه‌ساز اجرای بلندمدت این طرح باشد.

خیابان امام (ره) شهرستان ارومیه از نظر وسعت همان خیابانی است که چند سال گذشته خودروهای انگشت‌شماری در آن تردد داشتند اما امروز رشد جمعیتی و به تبع آن رشد ترافیک شهری سبب شده تا این خیابان حدود دو کیلومتری مسئولان را به چالش ترافیکی بکشاند.

حضرت‌پور اجرای این طرح را از ساعات هشت صبح تا 20 اعلام کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول