اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

بیمارستان جامع زنان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان اردبیل گفت: بیمارستان جامع زنان در محل بیمارستان علوی اردبیل دایر می‌شود.

بیمارستان جامع زنان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما برای سال 91 راه‌اندازی بیمارستان جامع سلامت برای زنان است که در محل بیمارستان علوی اردبیل دایر و راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت جامعه به ویژه زنان و سالمندان مهمترین اولویت فعالیت‌های ما در بخش بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: ما امسال را سال سلامت سالمندی در نظر گرفته و برنامه‌های خود را مطابق با این مولفه‌ها پیش خواهیم برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل شعار امسال سازمان جهانی بهداشت را "سالمندی و سلامت" اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور ما در حال گذر به سالمندی است برنامه‌های مناسبی را باید برای تامین و تضمین سلامت سالمندان طراحی و اجرا نماییم تا در هنگام مواجهه با جامعه‌ای سالمند که در کشورهای در حال توسعه به سونامی خاموش شهره شده است بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

پور‌فرضی با یادآوری اینکه در کل دنیا هم اکنون 650 میلیون سالمند زندگی می‌کنند، یادآور شد: طبق مولفه‌ها و استانداردهای جهانی افراد 60 تا 75 سال سالمند جوان، 75 تا 90 سالمند میانسال و 90 سال به بالا را سالخورده نام نهاده‌اند.

این مسئول با یادآوری اینکه کشور ما دارای 5 میلیون نفر سالمند است، گفت: ما در استان اردبیل 95 هزار نفر سالمند بالای 60 سال داریم و به همین لحاظ می‌توان گفت در حال گذر به سالمندی هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان اردبیل بیان داشت: 7.26 جمعیت استان ما سالمند است و ما 40 درصد اعتبارات بخش سلامت را صرف این تعداد از سالمندان می‌کنیم.

پور‌فرضی تامین سلامت مردم را نیازمند مشارکت همگانی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعلام کرد و افزود: سازمان بهداشت جهانی هشت مولفه را اعم از جلوگیری از سقوط سالمندان، ایجاد شهردار دوستدار سلامت، پیش‌بینی خدمات مورد نیاز جامعه سالمند، توجه به بیماران سالمند مبتلا به ایدز به ویژه در کشورهای آفریقایی، جلوگیری از بدرفتاری با سالمندان، آشنایی پزشکان با طب سالمندی و قرار گرفتن سالمندان در ردیف اولویت‌های امداد و نجات تعیین کرده است.

وی ادامه داد: سالمندی بیماری نیست و ما باید این را به جامعه آموزش دهیم که سالمندان می‌توانند زندگی سالم و سلامت سالمندی را تجربه کنند و کافی است ما به این سرمایه‌های ارزشمند اجتماع ارزش قائل شویم.

 

هفت پروژه مهر ماندگار در حوزه بهداشتی در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از برنامه‌های سال 91 را اجرای پروژه‌های مهر ماندگان طبق برنامه‌ریزی‌های دولت اعلام کرد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان هفت پروژه وجود دارد که ما این پروژه‌ها را تکمیل و تا پایان عمر دولت دهم به بهره‌برداری خواهیم رساند.

پور‌فرضی با یادآوری اینکه این پروژه‌ها در تمام شهرستان‌های استان وجود دارد، ابراز داشت: تکمیل و تجهیز بیمارستان ترومای اردبیل یکی از این پروژه‌هاست که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این بخش را تا خرداد ماه سال 92 تکمیل و راه‌اندازی کنیم که با تکمیل آن 120 تخت به تخت‌های بیمارستانی اردبیل افزوده خواهد شد.

این مسئول خوابگاه 120 نفری ستاد مرکزی دانشگاه، دانشکده علوم پایه مرکز اصلاندوز، تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد و... را از دیگر پروژه‌ها در قالب طرح مهر ماندگار در استان اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول