اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

گرانی گوشت سفید و قرمز ناشی از افزایش قیمت نهاده‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: گرانی‌های اخیر به ویژه در تامین گوشت سفید و قرمز مربوط به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی آن هم به صورت بین‌المللی است.

گرانی گوشت سفید و قرمز ناشی از افزایش قیمت نهاده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته‌های تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: کنترل و تنظیم بازار یکی از اهداف این سازمان است که با نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر تلاش می‌کنیم تا از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری‌ شود.

وی گران‌فروشی و موضوع گرانی را ناهنجاری اقتصادی و اجتماعی و دو مقوله جدا از هم توصیف کرد و گفت: موضوع گرانی بیشتر مربوط به گران تمام شدن بهای تولید کالا و خدمات است که منجر به افزایش قیمت کالا در سطح عمومی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گران‌فروشی را نیز به دنبال اجرای سیاست‌های مالی، ارزی و نقدینگی و تورم موجود در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: می‌توان در این زمینه با نظارت‌ها و کنترل‌های خاص مشکل را برطرف کرد.

عظمایی این کار را نیازمند برنامه‌ریزی کلان، دقیق و منسجم اعلام کرد و افزود: موضوع گران‌فروشی که از نوع دوم و یک ناهنجاری در سطح جامعه و بازار است در حقیقت عرضه و فروش کالا به نرخ بالاتر از قیمت مصوب است که ضرورت دارد با کنترل و نظارت‌های دقیق‌تر عوامل برهم زننده نظم اقتصادی شناسایی و برطرف شود.

این مسئول یادآور شد: قانون‌گذار برای متخلف جرایمی را تعیین کرده است که در یک تعامل و همکاری مشترک با صنعت، معدن و تجارت به همراهی تعزیرات می‌توان آنها را اعمال کرده و ترتیب اثر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل موضوع نظارت و کنترل را در استان در مقایسه با سایر استان‌ها قوی توصیف کرد و بیان داشت: به رغم این شرایط در بخش مصرف یک سری ناهنجاری‌ها وجود دارد که خود به افزایش قیمت کالا کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظمایی اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، حمایت نشدن جدی از تولید‌کنندگان، افزایش قیمت‌های جهانی و همچنین قیمت ارز را از علل افزایش قیمت کالاها در ماه‌های اخیر توصیف کرد و گفت: حتی افزایش نرخ ارز بر اقتصاد ما که در اغلب موارد متکی به واردات است تاثیر سوء و مستقیم داشته است.

وی در بیان علل افزایش قیمت محصولات دامی و لبنی افزود: تولید‌کننده ما پایبند به الزاماتی است تا با تشخیص صرفه بودن تولید به این کار روی آورد که اگر تولید‌کننده با افزایش قیمت نهاده‌های تولید خود مواجه شود به یقین محصول عرضه شده را نیز افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: هر چند استان اردبیل استان توانمند کشاورزی است اما همچنان با برخی خلا‌ها و ظرفیت‌های خالی بلااستفاده در این بخش مواجه هستیم که اگر قصد رونق اقتصادی و کاهش و تعدیل قیمت‌ها را داریم باید به نحوی عمل کنیم تا استان در تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز و همچنین تخم‌مرغ به خود‌کفایی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظمایی در پایان سخنان خود ضرورت برطرف کردن شکاف تولید را در بخش اقتصادی یادآور شد و اظهار داشت: در سال مزین به نام تولید ملی و حمایت از  کار و سرمایه ایرانی باید این شکاف‌ها را به نحو احسنت پر کرده و با افزایش تولیدات داخلی قیمت تمام شده را پایین بیاوریم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول