اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

امید‌وارم دولت و استانداران ‌گرانی‌های اخیر را مهار کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: امید‌وارم دولت و استانداران ‌گرانی‌های اخیر را مهار کنند.

امید‌وارم دولت و استانداران ‌گرانی‌های اخیر را مهار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آثار گسترده تقوا در زندگی انسان اظهار کرد: تقوا موجب به تاخیر افتادن مرگ زودرس می‌شود.

وی افزود: خداوند در آخرین آیه سوره «منافقون» با قاطعیت از مرگ حتمی و عدم به تاخیر افتادن آن سخن می‌گوید اما اجل معلق نیز وجود دارد که صدقه، احسان به والدین و دیگر کارهای نیک موجب به تاخیر افتادن آن می‌شود.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) در شأن این بانوی بزرگوار می‌فرماید «کسی که به شناخت حقیقی فاطمه برسد بی‌گمان شب قدر را درک کرده است» و این مطلب بیان‌گر این است که کسی به مقام واقعی آن حضرت دسترسی ندارد اما مطالعه سیره حضرت زهرا(س) برای الگوگیری کفایت می‌کند.

وی ویژگی بارز آن حضرت را مسئولیت‌پذیری و توجه به تکالیف دانست و گفت: همه ما باید با تأسی به حضرت فاطمه(س) به مسئولیت‌های خویش توجه داشته و از عبادات و تکالیف شرعی نیز غافل نشویم.

سعیدی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی فعال بوده و به تربیت دیگران و پاسخگویی به معارف اسلامی مشغول بود.

خطیب جمعه قم با اشاره به ویژگی ولایت‌مداری حضرت فاطمه(س) گفت: افشای چهره کفر و نفاق از طریق سخنرانی و گریه‌های ممتد و نیز امر به معروف و نهی از منکر، ایشان را به فریادی بلند علیه غاصبین و ظالمین تبدیل کرد و شایسته است که امت با ایمان ایران و سایر کشورها، سالروز شهادت آن بانوی یگانه را گرامی بدارند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه احیاگران فاطمیه خواستار عزاداری گسترده برای حضرت زهرا(س) هستند بیان داشت: باید فضائل آن حضرت را به خوبی برای دیگران بازگو کرد.

وی در ادامه به پایان دور نخست مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: تلاش دانشمندان ایرانی موجب پیشرفت عظیم ملت ایران در زمینه انرژی هسته‌ای شده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده است اما ملت ایران به دنبال استفاده غیر اسلامی و ماجراجویی از انرژی اتمی نیستند و این مهم در بیانیه‌های گوناگون مسئولان نظام به ویژه فرمایشات مقام معظم رهبری روشن شده و بازرسان آژانس نیز این مطلب را تایید کرده‌اند.

سعیدی با اشاره به نشان دادن حسن نیت از سوی ایران در موارد گوناگون گفت: اکنون نوبت کشورهای غربی است تا حسن نیت خود را نشان دهند.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: دنیا باید بداند با ملتی فهیم، سرافراز و قدرتمند روبه‌رو بوده و باید در شأن آنها سخن بگوید زیرا زبان زور برای مردم ما قابل فهم نیست و ما همانند برخی کشورها که تجهیزات هسته‌ای خود را سوار بر کشتی کرده و به آمریکا ارسال کردند نیستیم.

وی با اشاره به ظاهر شدن هیئت ایرانی در این مذاکرات در شأن جمهوری اسلامی گفت: التزام به ویژگی‌های شرعی و حفظ متانت و شأن نظام اسلامی از ویژگی‌های این هیئت بوده و امیدواریم در آینده نیز در مذاکرات خود با موفقیت ظاهر شوند.

سعیدی ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در 33 حوزه نیمه تمام مانده و مردم ایران همانند گذشته در این مرحله نیز به وظایف خود عمل کرده و حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رای خواهند داشت.

امام جمعه قم به سالروز رحلت آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و افزود: این عالم بزرگوار یکی از استوانه‌های حوزه‌های علمیه بود و مردم ایران نیز قدر وی را دانسته و در مراسم سالروز ایشان شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ابراز کرد: ارتش ایران تلاش زیادی برای حفظ نظام به ویژه در دوران جنگ تحمیلی داشت و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرد.

سعیدی با بیان اینکه اردیبهشت ماه یادآور شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس است گفت: گفتمان آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی همواره همین گونه بوده است اما در حال حاضر این کشور با بحران‌های زیادی چون بیداری اسلامی، بی اعتنایی مردم غرب به دولت‌ها و دیگر مسائل روبه‌رو بوده و به دنبال آرامش است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای سیاست‌های عادی سازی توسط جمهوری اسلامی از آغاز تاکنون اظهار کرد: ایران همواره اعلام کرده است که پس دادن تمام اموال و دارایی‌های نظام، تعهد کتبی برای عدم دخالت در مسائل داخلی ایران و نیز عذرخواهی به دلیل رفتارهای زشت در گذشته جزو شروط سه‌گانه امام خمینی(ره) برای آدم شدن آمریکاست بنابراین این کشور باید ابتدا آدم شود تا بتواند صلاحیت مذاکره با جمهوری اسلامی را داشته باشد.

وی از دستور دولت به استانداران به منظور تلاش برای مهار گرانی‌های اخیر خبر داد و بیان داشت: امیدواریم دولت و استانداران بتوانند با تدابیر خود این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به کشتار شیعیان پاکستان، این اقدام را محکوم کرد و خواستار رسیدگی به این جنایات شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول