اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران:

عمده مشکل زوج‌های نابارور گرانی روش‌های درمان است

خبرگزاری فارس: گفت: مهم‌ترین مانع در سر راه درمان ناباروری، گرانی روش‌های درمان همچنین عدم پوشش بیمه‌ای این روش‌هاست.

عمده مشکل زوج‌های نابارور گرانی روش‌های درمان است

محمدابراهیم پارسانژاد امروز در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی باروری و ناباروری در تبریز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: اصولا یکی از وظایف و پیش‌فرض‌های انجمن باروری و ناباروری ایران برگزاری کنگرها و سمینارهای سالانه است و در همین هم‌اندیشی‌ها آخرین پیشرفت‌های علمی در امر ناباروری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از سه یا چهار سال تصمیم گرفتیم که این هم‌اندیشی‌ها از فرم ملی درآمده و شکل بین‌المللی به خود بگیرد.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران افزود: از طریق مطالعات دقیق صورت گرفته باید اعلام کنم که 12 درصد از کل زوج‌ها مثل بقیه دنیا در ایران نابارور هستند.

وی گفت: به اطمینان اعلام می‌کنم که ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه درمان ناباروری داشته است که بر همین اساس هیچ نیازی نیست که برای درمان به خارج از مرزهای ایران اسلامی سفری صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات حال حاضر زوج‌های نابارور برای ادامه درمان بحث گران بودن تکنیک‌های درمان است که عدم پوشش بیمه سختی این امر را دوچندان کرده است.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران در زمینه عمده دلیل ناباروری در ایران اظهار کرد: عفونت‌های جنسی از عوامل اصلی ناباروری در دیگر کشورهای جهان هستند این در حالی است که در ایران به دلیل فرهنگ اسلامی این مسئله به ندرت دیده شده و عدم تخمک‌گذاری در بانوان بیشترین علت ناباروری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر درمان ناباروری در کشورمان در  مقایسه با دیگر کشورها، از  پیشرفت خوبی برخوردار است و همین امر باعث شده که پذیرای بیماران قابل توجهی از بین زوج‌های نابارور کشورهای همجوار در ایران باشیم.

انتهای خبر/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول