اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:

67 درصد کانون‌های زنجان در روستاها راه‌اندازی شده‌اند

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: 67 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان در روستاها راه‌اندازی شده‌اند.

67 درصد کانون‌های زنجان در روستاها راه‌اندازی شده‌اند

مرتضی مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تا سال گذشته تعداد کتابخانه‌های مخزن‌دار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان 28 باب کتابخانه بود که در سال گذشته این میزان به 40 باب کتابخانه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد کتابخانه‌های مخزن‌دار این دبیرخانه در استان زنجان به 55 باب کتابخانه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: 500 هزار جلد کتاب در حال حاضر در کتابخانه‌های مخزن‌دار استان زنجان وجود دارد.

*برگزاری طرح مطالعاتی شهید مطهری در زنجان

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح مطالعاتی شهید مطهری از سوی این دبیرخانه ادامه داد: سیر مطالعاتی در زندگانی شهید مطهری از سوی بنیاد صدرا در استان زنجان نیز در سال جاری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری 20 مسابقه کتاب‌خوانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسابقات کتاب‌خوانی از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

مقدمی با اشاره به رونمایی سه کتاب از سوی یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان ابهر ادامه داد: این برنامه از برنامه‌های تاثیرگذار در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.

*برگزاری اعتکاف علمی در مساجد جامع زنجان

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتکاف علمی در مساجد استان زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور 15 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در مساجد جامع استان برگزار می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از برگزاری اردوی علمی برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری خبر داد و یادآور شد: این اردو همزمان با هفته کتاب برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آموزش 100 نفر به عنوان کتابدار از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: در سال جاری نیز اعضای این کانون‌ها، آموزش‌های کتابداری را اخذ می‌کنند.

مقدمی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای استان زنجان کانون‌های فرهنگی و هنری و به تبع آن کتابخانه‌های مختلف راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری برای توسعه امر کتاب‌خوانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان در روستاها راه‌اندازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های این کانون‌ها استفاده شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 200 قفسه کتاب برای کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خریداری شد، یادآور شد: 200 میز مطالعه و 800 صندلی نیز در اختیار این کانون‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول