اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد

ایجاد خانه‌های دیجیتال در کانون‌های هنری مساجد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه ایجاد خانه‌های دیجیتال در کانون‌های مساجد دنبال می‌شود، گفت: با استفاده از ابزار و شیوه‌های نوین، جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کنیم.

ایجاد خانه‌های دیجیتال در کانون‌های هنری مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمود عالیشوندی در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، اظهار داشت: به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار نهم و دهم، کانون‌های مساجد در سال‌های اخیر به جایگاه واقعی خود رسیده‌اند.

وی برخورداری استان فارس از 900 کانون فرهنگی در مساجد را ظرفیت عظیمی دانست و افزود: نزدیک به 900 کانون داشتن می‌طلبد که فراتر از یک نگاه کارمندی و روتین به قضیه نگاه کرد چراکه بسیاری از پیام‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی را از طریق کانون‌ها می‌توان به جامعه منتقل کرد.

عالیشوندی همچنین خاطرنشان کرد: اگر یک نگاه سطحی به این قضیه داشته باشیم، باید فردای قیامت پاسخگو باشیم پس زمانی که این ظرفیت ایجاد شده را داریم باید استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ضعف ما در فرهنگ ما نیست چراکه ایرانیان همیشه اهل توحید و یکتاپرستی بوده‌اند، گفت: در هیچ جای دنیا نمی‌توانیم شاهد انقلابی مانند ایران باشیم چراکه در کشور اسلامی ما مراکز تشیع در زندگی مردم رسوخ کرده است.

عالیشوندی با اشاره به وقوع انقلاب و بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه، خاطرنشان کرد: در این کشورها اگر رهبری داهیانه مانند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وجود داشت، به یقین سریع‌تر به نتایج بهتر می‌رسیدند.

این مقام فرهنگی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حفظ میراث گرانبهای انقلاب اسلامی، ابراز داشت: ما میراث‌دار انقلابیم و باید این میراث گرانبها را حفظ کنیم که این امر به کمک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میسر است.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد به عنوان یک نهاد مردمی می‌توانند در جامعه نقش اساسی داشته باشد چرا که در کانون مردم حضور دارند و در این راستا اگر کمکی صورت می‌گیرد، به مردمی است که در کانون فعالیت می‌کنند.

عالیشوندی بر برنامه‌ریزی جدی‌تر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: تکرار در مسائلی که امر خدا بوده، بسیار خوب است اما تکرار در برنامه‌ها موجب می‌شود که برنامه‌های خلاق و جدید از یاد بروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس احیای هنرهای قدسی و قرآنی و امر به معروف و نهی از منکر را از کارکردهای مهم کانون‌های تخصصی مساجد برشمرد و گفت: چیزی که هنر ما بوده و در دنیا با آن حرف می‌زنیم، هنرهای قدسی، قرآنی و اسلامی است و در این راستا کانون‌های تخصصی مساجد باید این هنرها را احیا کرده و ترویج دهند.

وی ایجاد خانه‌های دیجیتال در کانون‌های مساجد را از برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: برخی گونه‌های اطلاع‌رسانی به مردم یا جدی گرفته نمی‌شوند و یا اینکه تخصص نداریم.

عالیشوندی همچنین افزود: می‌توان مفاهیم اسلامی را از طریق بازی‌های کامپیوتری آموزش داد و در برنامه‌های کانون‌های مساجد به سمتی برویم که با استفاده از ابزار و شیوه‌های نوین، جذب جوانان و نوجوانان موثر واقع شود.

در این دیدار رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گزارش فعالیت‌های سال 90 را ارائه کرد و مدیران بخش‌های مختلف این دبیرخانه به معرفی و تشریح حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/غ30 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول