اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل:

67 درصد کانون‌های مساجد در روستاها مستقر هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل گفت: 67 درصد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل در مناطق روستایی و محروم تشکیل شده است.

67 درصد کانون‌های مساجد در روستاها مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در اردبیل اظهار داشت: 18 اسفند ماه سال 71 این کانون‌ها شکل گرفت و ما از سال 72 شاهد شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با آغاز فعالیت پنج کانون در استان بودیم.

وی با یادآوری اینکه در 18 سال اخیر بیش از 250 کانون فرهنگی ـ هنری در استان اردبیل با اولویت مناطق محروم شکل گرفته است، تصریح کرد: در کنار کانون اقدام به احداث کتابخانه مساجد و تجهیز آن کردیم تا نوجوانان و جوانان و اقشار دیگر از ایام اوقات فراغت خود استفاده کنند.

سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل با اعلام اینکه 33 درصد کانون‌ها در مناطق شهری دایر شده است، یادآور شد: این کانون‌ها جبهه فرهنگی و مقابله با تهاجم نرم و گسترده استکبار جهانی است که نیروها مخلصانه در آن به انجام وظیفه مشغول هستند.

سقا هدف اصلی از شکل‌گیری این کانون‌ها را مقابله و مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمنان توصیف کرد و افزود: در قالب این کانون‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی نظیر تلاوت نور، آموزش قرآن، فعالیت‌های پژوهش محورانه دینی، نشست‌ها و جلسات فرهنگی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: امسال تلاش کردیم تا با هدف‌گذاری درست برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در حوزه کیفی‌سازی، تقویت محتوای برنامه‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید را در دستور کار قرار دهیم تا استعدادها به شکل ناب کشف و تقویت شود.

 

32 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه 32 هزار نفر از استان اردبیل عضو فعال کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هستند، ادامه داد: همایشی با هدف تجلیل از خادمان و پیشکسوتان کانون‌های مساجد در اردبیل برگزار شده و دیداری با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل نیز تدارک دیده شده است.

سقا تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و بیش از هفت جشنواره مختلف کشوری و استانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی نیز به دست آورده است.

وی در ادامه از راه‌اندازی بانک اطلاعات هنرمندان مساجد برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: هدف ما از راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی شناسایی فعالان این بخش و حمایت از آثار فاخر است.

سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده تعداد کانون‌های استان دو برابر شده و به 500 کانون برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سقا در پایان سخنان خود شرط شکل‌گیری کانون‌های جدید را تامین اعتبار مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان استان با نگاه جدی به فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنند تا با تزریق اعتبار بیشتر فعالیت‌ها رونق مضاعف پیدا کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول