اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد مهدیشهر خبر داد

حمایت ویژه از کانون‏های مساجد مهدیشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر حمایت ویژه از کانون‏های مساجد این شهرستان را از جمله محورهای مهم فعالیت‏ها دانست.

حمایت ویژه از کانون‏های مساجد مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، محمدعلی یوسفیان صبح امروز در جلسه نقد و بررسی عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر در سال 1390 که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: سال 90 برای شهرستان مهدیشهر سالی پر کار و پر برنامه بود.

وی افزود: اجرای چندین برنامه استانی در سال 90 موجب رونق فعالیت‏های فرهنگی و هنری شهرستان مهدیشهر شد که برگزاری دوسالانه کتاب و پژوهش‏های برتر استان سمنان، کنگره استانی شعر دفاع مقدس و شب شعر شیفتگان ولایت از جمله این برنامه‏ها بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: برخی فعالیت‏ها نیز از جمله کارهای عقب‌افتاده در این شهرستان بود که سال گذشته به انجام رسید.

یوسفیان ادامه داد: همایش نکوداشت آیت‏الله زیارتی و همایش پیشرفت پایدار مهدیشهر از جمله اقدامات بر زمین مانده بود که به نحو مطلوبی برگزار شد.

وی حمایت ویژه از کانون‏های مساجد شهرستان مهدیشهر را نیز از جمله محورهای مهم فعالیت‏ها دانست و تأکید کرد: جدای از حمایت مالی از کانون‏ها، تدوین سند راهکارهای دست‌یابی به مسجد طراز اسلامی و هم‌چنین افزایش کانون‏های مساجد شهرستان مهدیشهر از جمله اقدامات در این حوزه بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز در سال گذشته 10 جلسه با بیش از 70 مصوبه داشته است.

یوسفیان افزود: در زمینه نمایش و سینمای جوانان نیز موفقیت‏های خوبی در سال گذشته به دست آمد که تولیدات این دو مجموعه از سال 89 افزایش قابل قبولی داشته است.

وی ظرفیت‏سازی برای انجام فعالیت فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: تشکیل انجمن سفال و هم‌چنین انجمن وب‏نویسان این شهرستان، از جمله ظرفیت‏های جدید در شهرستان مهدیشهر محسوب می‏شود که در سال 90 انجام شد.

یوسفیان فعالیت در حوزه کتاب را راهبردی دانست و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب، توزیع حدود 250 میلیون ریال کتاب و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی بخشی از فعالیت‏های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر در این زمینه بوده است.

وی افزود: در زمینه تجلیل از هنرمندان شهرستان مهدیشهر نیز سال گذشته مراسم تجلیل از استاد کیوان مصباحی برگزار شد.

هم‌چنین در این جلسه افراد حاضر به بیان دیدگاه‏ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

مهم‏ترین مسائل مطرح شده در این جلسه شامل لزوم برگزاری دور‏ه‏های آموزشی در زمینه هنری، ضرورت تشکیل اتاق فکر فرهنگی و هنری، تلاش برای تأسیس کتابخانه تخصصی در فرهنگسرا، توجه به افزایش مراکز فرهنگی و هنری شهرستان مهدیشهر، حذف موازی‏کاری‏ها در زمینه فرهنگی و هنری، تقویت حوزه خبر و خبرنگاران، تلاش برای تشکیل انجمن اهل‌قلم و استفاده از هنرمندان ملی و بین‏المللی مهدیشهر در خود شهرستان بود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول